اقتصادی

تبعات منفی کرونا بر روی صادرات صنعت کفش قم

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم گفت: بسته شدن مرز برخی از کشورهای همسایه به دلیل شیوع کرونا، مشکلاتی را برای بخش تولید کفش در استان به وجود آورد.

به گزارش روند بازار به نقل از قم نیوز ابوالفضل فرهانی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صنعت کفش استان قم اظهار کرد: این صنعت از صنعت‌های قدیمی استان است و اشتغال زایی و ارزآوری بالایی برای استان قم دارد، بیشتر تولید صنعت کفش استان به کشورهای هدف صادر می‌شود.

وی ادامه داد: از حدود هشت سال بحث ساماندهی واحدهای تولیدی کفش بدون پروانه در استان قم مطرح بود که مجوزهای موقت به این واحدها داده شد، برای ساماندهی آن‌ها قرار بود که یک شهرک کفش در استان قم احداث و نمایشگاه دائمی از تولیدات این واحدها در ورودی این شهرک ایجاد شود.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: کلنگ شهرک کفش در استان با حمایت استانداری قم زده شد، اما کمربندی جدید شهر قم این شهرک را نصف می‌کند و به همین دلیل باید به دنبال زمین جدید برای احداث شهرک کفش در استان باشیم، کارهای زیربنایی در این زمینه انجام شده است.

فرهانی ساماندهی واحدهای تولیدی کفش در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که این واحدها در استان پراکنده نشوند، برخی از واحدهای تولیدی کفش استان تصمیم به استقرار در جاده کاشان دارند که مطلوب نیست.

وی ادامه داد: بسته شدن مرز برخی از کشورهای همسایه به دلیل شیوع کرونا، مشکلاتی را برای بخش تولید کفش در استان قم به وجود آورد، اما با توجه به نیاز این کشورها به محصول کفش استان برآورد می‌شود که طی ماه‌های آتی، تولیدات انبار شده صنعت کفش قم صادر شود و به حالت عادی در این زمینه برگردیم.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: صنعت کفش یکی از صنایعی است که می‌تواند استان قم روی آن مانور بدهد و باید مدیریت استان به این صنعت کمک کند، صنعت کفش استان قم در نمایشگاه کفش استان در بهمن سال گذشته فروش خوبی داشت، اما به دلیل شیوع کرونا، مشکلاتی در فروش این صنعت به وجود آمد.

فرهانی فروش صنعت کفش استان قم به خریداران خارجی را به صورت ریالی دانست و تصریح کرد: این مساله مشکلاتی را در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات برای این صنعت به وجود آورد، اگر این مشکلات حل شود، فروش خارجی صنعت کفش استان قم افزایش پیدا می‌کند، صادرات این صنعت در گذشته به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا