اقتصادی

تحلیلی درباره آینده ترون؛ ترون بخریم یا نخریم؟

ترون یکی از ارزهای دیجیتال است که رشد قابل توجهی در چند وقت داشته. میزان صعود ارزش این ارز دیجیتال حتی بیشتر از بیت کوین بوده است. اما ترون چقدر ارزنده است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ترون یکی از ارزهای دیجیتال است که رشد قابل توجهی در چند وقت داشته. میزان صعود ارزش این ارز دیجیتال حتی بیشتر از بیت کوین بوده است. اما ترون چقدر ارزنده است؟

گروه مدیریت سرمایه فاینوست در تحلیلی به این سوال پاسخ داده که ترون چقدر آینده‌دار است؟

ارشان پاخیریان، تحلیلگر این گروه در تحلیلی برای تجارت‌نیوز نوشته است: ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که هدف آن ساخت یک سیستم اینترنتی غیرمتمرکز و به طورکلی تر یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان است.

وی در ادامه نوشته است: این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ در سنگاپور و با نام بنیاد ترون تاسیس و شروع به کار کرده است. ریاست این بنیاد را جاستین سان برعهده دارد. نکته جالب این است که جاستین سان قبل از ریاست ترون، کارمند مجموعه ریپل بوده است!

یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد ترون، حذف واسطه است. یعنی قصد دارند تا با حذف واسطه، فاصله بین سازندگان محتوا و مصرف‌کنندگان محتوا را به حداقل برسانند. این سبب مقرون به صرفه بودن و کارایی این پلتفرم غیرمتمرکز نسبت به شبکه‌های معتبر و متمرکز جهانی چون نتفلیکس می‌شود. این مساله مهم سبب به چالش کشیده شدن غول‌های اینتنرتی توسط این پلتفرم نوپا شده است.

TRX چیست؟!

شبکه ترون از رمز ارز خود به نام Tronix که با نماد TRX شناخته و معامله می‌شود، استفاده می‌کند. ارزش کنونی TRX  معادل ۱۰ میلیارد دلار است! در مارس سال ۲۰۲۱ ،TRX در فهرست بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده در رتبه ۲۲ قرار گرفت.

از طرفی دیگر، مصرف کنندگان محتوا می‌توانند از Tronix برای پرداخت هزینه محتوای مورد نظر خود استفاده کنند. سپس این سکه‌هابه حساب سازندگان محتوا می‌رود. یعنی TRX یک نوع پول شناخته شده مجازی یا همان رمزارز است که می‌توانید خریدهای اینترنتی خود را با آن انجام دهید.

ترون (تی آر ایکس – TRX)

ترون پلتفرمی است که با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها و اتصال تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع محتوا متولد شد. فراهم کردن یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال جهانی و رایگان با فناوری ذخیره‌سازی توزیع شده یکی دیگ از اهداف آن به شمار می‌رود. به لطف شبکه Tron اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال ساده و ارزان می‌شود. ترون، نسل بعدی شبکه‌های اجتماعی و حتی به عقیده برخی، نسل بعدی وب است!

شبیه اتریوم این شبکه بزرگ نیز دارای یک رمز ارز اختصاصی است که جزو بهترین آلت کوین ها به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال ترونیکس نام دارد و نماد آن TRX است. اگرچه امکان استخراج ترون (ترونیکس) وجود ندارد، اما می‌توان به وسیله استیک کردن آن، تعداد بیشتری از همین رمزارز به دست آورد.

آینده ترون

قبل از این که پیش‌بینی معقولی از ترون داشته باشیم باید به این نکته اشاره کرد که مفروضات ما بر اساس وضعیت جهانی است و بررسی چشم‌انداز این رمزارز در ایران کار چندان درستی نیست، چرا که به طوری کلی در خصوص آینده رمزارزها در ایران نمی‌توان نظر دقیقی داد.

پیش‌بینی برخی از مجلات و گروه‌های معتبر و فعال جهانی در زمینه رمزارزها ( از جمله Cointame، Investing PR ) مبنی بر این است که ترون پتانسیل رسیدن به یک دلار را نیز دارد! فقط بحث زمانی است که این هدف قیمتی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اما جمیع این تحلیلگران ترون یک دلاری را حداکثر تا سال ۲۰۲۵ قابل دسترس می‌بینند.( یعنی سرمایه شما نسبت به قیمت کنونی حدودا ۵٫۵ برابر می‌شود.)

با توجه به هدف اصلی ترون که ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز است، چشم‌انداز خوبی برای این رمزارز پیش‌بینی می‌شود و دوستان علاقه‌مند به دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانند یک سرمایه‌گذاری منطقی روی ترون داشته باشند.

از طرفی دیگر با توجه به مشارکت‌ها و همکاری‌هایی که ترون با شرکت‌هایی از جمله سامسونگ داشته است می‌توان ادامه و توسعه این همکاری‌ها را پیش‌بینی کرد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلیه تلفن‌های هوشمند سامسونگ (از Galaxy S10 به بعد )، همگی از ارز TRX (ترون) پشتیبانی می‌کنند.

وضعیت تکنیکالی ترون

همانطور که مشاهده می‌کنید بعد از شکست کانال صعودی به مقاومت ۰٫۱۳۸۰۸ برخورد کرده و در حال حاضر در گیر این ناحیه مقاومتی است. حمایت بعدی محدوده ۰٫۱۱۰۸۷ و ۰٫۰۸۶۸۷ و ۰٫۰۹۱۳۸ است.

درصورت شکست مقاومت ۰٫۱۳۸۰۸ تارگت ۰٫۱۷۰۴۰ فعال خواهدشد که می‌تواند هدف میانمدت نیز باشد، البته تارگت ۰٫۲۵۰۰۹ نیز دور از دسترس نخواهد بود. در بلندمدت تارگت یک دلار هم طبق پیش‌بینی‌ها، از نظر تکنیکالی میسر خواهد بود.

جمع‌بندی:

با توجه به پروژه‌های سنگین و قابل توجهی که اشاره کردیم، افق و چشم‌انداز خوبی را برای سرمایه‌گذاری داراست. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ترون در یک سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. به طوری که حتی از پیشرو ارزهای دیجیتال یعنی بیتکوین هم در مدت زمان مشابه رشد قیمتی بیشتری را داشته است.

با جمیع تحلیل‌هایی که ارائه شد، ترون را برای سرمایه‌گذاری می‌توان جذاب دانست اما انتظار اصلاح قیمتی و زمانی را داریم تا بعد از آن با خیال راحت‌تری بتوان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا