اقتصادی

تحویل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید رویکرد دولت سیزدهم را مسئله مسکن مهر دانست و اعلام کرد بر اساس مصوبات اخیر شورای برنامه‌ریزی استان تهران به دنبال آن هستیم که مسئله قیمت تمام شده مسکن در «پرند» و «پردیس» برای پیمانکاران مشخص شود.

به گزارش روند بازار، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره تا پایان سال تکمیل می‌شود. با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر رفع مشکلات مسکن مهر، تمامی قراردادهای پیمانکاری مسکن مهر بازنگری و با ضرایب جبرانی، تعدیل و کارگاه‌های مسکن مهر بعد از یک دوره توقف، مجددا فعال شدند.

ایرنا گزارش داد، علیرضا جعفری علت تعطیلی کارگاه‌ها را اینگونه توضیح داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که با آن مواجه بویم «افزایش قابل‌توجه در قیمت تمام شده مسکن» بود که منجر به توقف اجرای قراردادهای پیمانکاران مسکن مهر شده بود. صدها قرارداد پیمانکاری در حوزه مسکن مهر به‌دلیل عدم توجیه اقتصادی برای پیمانکار متوقف شده بودند و عملا پیمانکاران انگیزه‌ای برای اتمام پروژه نداشتند.

جعفری افزود: برای حل موضوع قردادهای پیمانکاران نیازمند برگزاری جلسات متعدد در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها بودیم تا موضوع «تعدیل قراردادهای پیمانکاران» را تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: رویکرد این دولت سیزدهم مسئله مسکن مهر است. در نتیجه برای پیگیری و هماهنگی بین مدیران در حوزه شورای برنامه‌ریزی استان که عمده آن در «پرند» و «پردیس» بود، مصوباتی تصویب کردیم تا مسئله قیمت تمام شده مسکن برای پیمانکار را تعیین تکلیف کنیم.

هزینه افزایش قیمت‌ها متوجه متقاضیان نیست


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: پیمانکاران به‌عنوان مجری پروژه نباید ضرر کنند. قراردادهای برخی پروژه‌های مسکن مهر با تاخیر زیاد در سال ۹۹ منعقد شده بود. بعد از رفع موانع حقوقی بر اساس رویکرد فنی و شرایط عمومی پیمان این قراردادها را بازنگری کردیم و با اعمال ضرایب جبرانی، قراردادها طوری تعدیل شد که پیمانکار انگیزه کافی برای تکمیل واحدها را داشته باشد.

به گفته جعفری، گرچه تعدیل قراردادهای پیمانکاری بار و هزینه‌ای بر دوش دولت دارد اما بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی نباید هزینه افزایش قیمت به دوش متقاضی باشد.

بر این اساس تاکید داریم که اصلا قرار نیست هزینه تکمیل پروژه بر دوش متقاضی باشد و متقاضی بر اساس تعهد اولیه در قرارداد آورده و اقساط را تکمیل کرده است و تعدیل قراردادهای پیمانکاری از منابع شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهرهای جدید انجام شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا