اقتصادی

تخلیه هیجانات از بازار طلا و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات نسبی قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته گفت: به نظر می‌رسد هیجانات از بازار طلا تخلیه شده و قیمت‌ها تحت تاثیر هر اتفاقی دچار نوسان شدید نخواهد شد.

روند بازار – ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین به نوسان جزیی قیمت طلا وسکه در بازار هفته گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش ارزش اونس جهانی و نبود تقاضا در بازار طلا، قیمت طلا و سکه هفته پیش واکنش چندانی به نوسانات نرخ ارز نشان نداد که به نظر می‌رسد هیجانات از این بازار تخلیه شده است.

او ادامه داد: البته این به معنای ثبات قیمت‌ها نیست و درصورت بروز هر اتفاق سیاسی و اقتصادی که منجر به نوسان شدید نرخ ارز خواهد شد، قیمت طلا و سکه هم تغییر خواهد کرد اما افزایش یا کاهش چند صد تومانی نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت طلا ندارد.

به گفته محمدولی، بازار طلا هم منتظر تصمیمات مهم سیاسی است و اگر شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم به طور حتم قیمت طلا و سکه کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا تصریح کرد: فعالان این صنف بعد از یک سال رکود چشم‌ انتظار بازار شب عید و رونق کسب‌و‌کار خود هستند، لذا اگر در این مدت هم قیمت‌ها نوسان زیادی داشته باشد می‌توان گفت طلافروشان کل سال را از دست داده‌اند.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار فردا اظهار کرد: باتوجه به خبر‌های سیاسی که مطرح شده و کاهش جزئی قیمت دلار به نظر می‌رسد طلا و سکه در بازار فردا با اندکی کاهش قیمت کار خود را آغاز کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا