کسب و کار

تعمیر کاتالیزور خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قبل از پرداختن به مبحث مهم و با اهمیت تعمیر کاتالیزور، بهتر است ابتدا درباره خود کاتالیزور و کارآیی آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم، در واقع کاتالیزور یک واژه فرانسوی می‌باشد، که معادل انگلیسی آن کاتالیست است، پس این دو کلمه هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

کاتالیزور در علم شیمی به ماده ای گفته می شود، که اگر به یک مخلوط واکنشی اضافه گردد دچار تغییر شیمیایی نمی‌شود، و می تواند باعث افزایش سرعت رسیدن ماده به حالت تعادل خواهد شد.

به بیان خیلی ساده، این قطعه وظیفه دارد که دمای گازهای خروجی پرخطر و داغ را که از موتور خارج می شوند را کاهش داده و از طریق واکنش شیمیایی به گازهای کم خطر یا بی خطر تبدیل نماید.

گازهای پرخطر خروجی از موتور خودرو شامل هیدروکربن ها، مونوکسید کربن و اکسید ازت هستند که به بخار آب، دی اکسید کربن و گاز ازت تبدیل می شوند. به همین خاطر است که این قطعه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست دارد پس بهتر است سرویس و نگهداری از آن را حتما جدی گرفته بگیرید.

توجه داشته باشید که، کاتالیزور دارای عمر ۸۰ هزار کیلومتر است. یعنی هنگامی که خودروی شما این مسافت را طی کرد باید به فکر تعمیر و یا تعویض آن باشید.

دانستن این نکته حائز اهمیت است که در مناطقی که آلودگی هوا زیاد است یا سوخت کیفیت پایین‌تری دارد کاتالیست خودرو نیز در فاصله زمانی کوتاهتری نیاز به سرویس پیدا خواهد کرد.

امکان تعمیر کاتالیزور خودرو وجود دارد؟

تعمیر کاتالیزور خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

امروزه روز که تعداد خودروها افزایش چشم‌گیری کرده،مسئولیت جلوگیری از آلودگی بیش از حد هوا با کاتالیزورها می‌باشد که چرا که آلاینده های سوخت های فسیلی را از بین خواهد برد. اما باید به این نکته توچه داشته باشید که کاتالیست ها قطعات بسیار حساسی هستند و در اثر زمان، آلودگی و ضربات فیزیکی دچار آسیب خواهند شد و نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد.

زمانی که موتور خودرو ایراد پیدا کند و فرایند احتراق در آن به خوبی صورت نپذیرد، مقداری سوخت خام که از آن خارج شده و به سمت آن حرکت می کند. اشتعال این سوخت در دهانه کاتالیزور موجب خسارت به این قطعه حساس خواهد شد.

اتفاق بد بعدی که زمانی که موتور خودرو خراب است یا ایرادی دارد با ان مواجه خواهیم شد ان است که موتور هنگام روشن بودن خودرو و انجام  عملیات برای به حرکت درآوردن خودرو گازهای آلاینده بیشتری توسط این قطعه تولید خواهد شد و این امر  سبب می شود تا کاتالیزورها برای تصفیه این گازها تحت فشار قرار گرفته و به مرور زمان کارایی خود را از دست دهند.

یکی از عواملی که باعث می‌شود تا کاتالیزور خودروی شما طول عمر بالاتری داشته باشد سرویس این قطعه در فواصل زمانی مشخص می‌باشد.

این قطعه بسیار حساس بوده و عوامل دیگری نیز ممکن است باعث خرابی کاتالیزورها شود ولی هرگز نباید به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر این قطعه با ارزش نمائید برای تعمیر کاتالیزور حتما به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید.

تعمیر کاتالیزور در کاتالیست وان

دلایلی که باعث خواهند شد مخاطبین به راختی بتوانند به گروه تخصصی کاتالیست وان اعتماد کرده و خودروی خود را به ما سپرن زیاد است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

داشتن سابقه کاری بالا و درخشان (رضایت بالای مشتریان).۱

۲.استفاده از افراد متخصص با سابقه کاری بالا

استفاده از لوازم پیشترفته و مدرن برای تشخیص ایرادات کاتالیزور و در نهایت تعمیر آن.۳

۴.قیمت مناسب: در واقع شما عزیزان با سپرن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان قادر خواهید بود خدمات حرفه‌ای را با قیمتی ارزان دریافت نمائید برای مقایسه قیمت‌ها می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۳۸۵۲۵۶ تماس حاصل نمائید تا کارشناسان ما راهنمایتان کنند.

۵.در بسیاری موارد برای افراد این موضوع پیش آمده که بعد از تعمیر یا تعویض کاتالیزور چراغ چک خودرو روشن می‌شود و دیگر تعمیرکاران قادر به بر طرف کردن آن نییستند گروه کاتالیست وان جزو معدود مراکزی می‌باشد که قادر به رفع این باگ می‌باشد.

۶.و بسیاری از موارد دیگر که باعث می‌شود گروه تخصصی کاتالیست وان به مرکزی قابل اطمینان برای شما عزیزان تبدیل شود.

اهمیت تعمیر کاتالیزور چانگان

تعمیر کاتالیزور خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

برای فهمیدن اهمیت تعمیر کاتالیزور چانگان باید به توضیح درباره عملکرد این قطعه بپردازیم و اینکه وجود آن در خودرو چگونه باعث جلوگیری آلودگی هوا می‌شود، با دانستن این عوامل به راحتی پی به اهمیت تعمیر کاتالیزور خودروی خود خواهی برد.

نحوه عملکرد کاتالیرور:نحوه عملکر این قطعه به این صورت است که دودی را که خودرو تولید می‌کند دارای آلایندهای خطرناک زیادی است آلایندهایی مانند: کربن منوکسید،هیدرو کربن و اکسیدهای نیتروژن، کاتالیزورها این گازها را دریافت و بعد از تجزیه گازها و واکنش‌های شیمیایی گازها با الاینده های کم خطرتری را وارد هوا می‌کنند. اولین وظیفه این قطعه ارزشمند،این است که اکسیت ازت را به عنوان ماده سمی دریافت و به گاز ازت که یک گاز بی‌خطر است تبدیل کند.امروزه برای جلوگیری از آلودگی هوا بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از کاتالیزور را در خودروها اجباری کرده‌اند.

خرید یا تعمیر کاتالیزور چانگان

خودروهایی که  قدیمی تر هستند و کارکرد بیشتری نسبت به خودروهای جدیدتر دارند باید هر ساله کاتالیزور این خودروها باید به یک مرکز تخصصی نشان داه شوند تا از سلامت آن مطلع شوید. اگر کاتالیزور خراب شده باشد در تست سلامت آلایندگی رد خواهد شد و در صورتی که قابل تعمیر نباشد باید یک کاتالیزور جدید و نو جایگزین آن نمایید.

مجموعه تخصصی کاتالیست وان با سال ها تجربه در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور چانگان و دیگر خودروها جهت تعمیر و تعویض حرفه‌ای کاتالیزور خودروی شما در خدمت شماست تا با قیمت مناسب بهترین و سریع‌ترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهد. عمر کاتالیزورها بستگی به مصرف آن ها دارد ولی هر سال باید مورد بررسی قرار گیرند و به طور معمول طول عمر هر کاتالیست حدود ۳ الی ۴ سال می باشد و پس از این زمان باید تعویض شود.

 تعمیرکاتالیزور چری x22

X22 کاتالیزور چری

خود را با خیال آسوده به گروه تخصصی کاتالیست وان بسپارید زیرا بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت خواهید کرد  باید بدانید که این وسیله وظیفه تصفیه کننده آلاینده هایی را که توسط کار کرد موتور خودرو تولید می‌شود را دارد.

لازم است بدانید که جایگاه کاتالیزور  به سطح زمین نزدیک است پس احتمال خرابی و آسیب دیدن برای این وسیله بیشتر خواهد شد

توجه داشته باشید که کاتالیزور اورجینال این خودرو را از کاتالیست وان می‌توانید تهیه نمائید. و در بعضی مواقع بعد از تعویض یا تعمیر کاتالیزور چراغ چک خودرو روشن شده و خاموش نمی‌شود اینگروه تخصصی جزو معدود تعمیرگاه‌های کاتالیزور است که می‌تواند مشکل ررا بر طرف نماید..

اگر به دنبال کاتالیست خوب هستید به مجموعه ی کاتالیست وان اعتماد نمایید که عرضه کننده ی بهترین وسایل برای تمامی مدل های اتومبیل هستند.

با چه وسیله ای به راحتی تشخیص دهیم خودروی چری ما به تعمیر نیاز دارد؟

تعمیر کاتالیزور خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بهتر است بدانید که دیاگ با اینکه قدمت زیادی در بازار ندارد اما کارایی و کاربرد آن بسیار بالا بوده با این وسیله در تایم کوتاهی به راحتی شما متوجه تمامی مشکلات ریز و درشت کاتالیزور خودروی خود خواهید شد، حتی گاهی مواقع ممکن است تعمیرکار خودروی شما به صورت ظاهری قادر به پیدا کردن ایراد اتومبیل نبوده باشد و همین قضیه سبب خراب شدن سایر ابزار های اتومبیل نیز می‌شود بنابراین تا دیر نشده به دنبال ریشه اصلی خرابی اتومبیلتان باشید که خرابی هر قطعه‌ای در خودرو دیگر قسمت‌های خودرو را نیز خراب خواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا