اقتصادی

آغاز جلسه مهم شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲

جلسه شورای عالی کار از دقایقی پیش با حضور وزیر کار و شرکای اجتماعی آغاز شده و تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۲ در جلسه امروز بسیار محتمل است.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلسه امروز شورای عالی کار (۲۶ اسفند ماه) از ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور وزیر کار و سایر شرکای اجتماعی به منظور افزایش مزد ۱۴۰۲ آغاز شد.

جلسه قبلی شورای عالی کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که بسیاری از نمایندگان کارگری اعتقاد داشتند دولت و کارفرمایان سبد معیشت را مطابق واقعیت های جامعه محاسبه نکرده اند. آخرین رقم از سبد معیشت که از سوی کمیته مزد اعلام شد، رقم ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که کارگران این رقم را قبول نداشتند و رقم پیشنهادی خود برای کمیته مزد را ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان اعلام کرده بودند.

به گزارش تسنیم، پیش بینی ها حاکی از این است که جلسه امروز شورای عالی کار حتی با وجود چندین ساعت مذاکره با نتیجه تعیین دستمزد پایان پذیرد. صولت مرتضوی، وزیر کار نیز طی روزهای اخیر، با بیان اینکه “دستمزد کارگران به صورت کارشناسی در حال پیگیری است”، بیان کرده است: در اوایل هفته دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

بیش از ۱۴.۵ میلیون کارگر، امروز منتظر مصوبه شورای عالی کار برای افزایش مزد سال اینده خود هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا