سیاسی

تورم را به زیر پنج درصد می رسانیم

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به مدت دو سال روی کنترل تورم کار می‌کنیم و می‌توانیم تورم را به زیر پنج درصد برسانیم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، وی گفت: رئیس‌جمهور باید یک نگاه ۳۶۰ درجه به همه موضوعات داشته باشد و امنیت، مسایل اجتماعی و فرهنگ را بفهمد و نگاهی خاص برای انجام اصلاحات داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در بخش سیاست پولی شخصی که می‌خواهد بانک مرکزی را اداره کند باید صحبت کند و در بخش سیاست‌های مالی باید فردی که سازمان برنامه و بودجه را اداره می‌کند، سخن بگوید. در حالی که ما در حال تک نفره کردن دولت‌ها هستیم البته عملکرد دولت‌های قبل تک نفره بوده و این به باور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: دو سال روی کنترل تورم و اینکه چطور کشورها در کنترل تورم موفق شدند، کار می‌کنیم. تورم بالا تنها مساله کشور ما نبوده است. خیلی از کشورها تورم را تجربه کردند و تجربه موفقی برای کنترل تورم داشتند. نزدیک‌ترین کشور ما ترکیه است که دو دهه تورم‌های بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ۵۱ پروژه تهیه کردیم که این برنامه‌ها با عنوان دولت اعتماد چاپ شده است. در حوزه اصلاحات ساختار و نهادی اقتصادی ظرف چهار سال نه تنها نرخ تورم را کاهش می‌دهد بلکه تک رقمی می‌کند و به زیر پنج درصد می‌رساند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا