اقتصادی

آخرین قیمت گوشت قرمز در بازار

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار است. افزایش قیمتی که برخی از فعالان این صنف علت آن را صادرات و برخی دیگر نیز جوسازی عده‌ای دلال و بالا بردن قیمت‌ها برای توقف صادرات می‌دانند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت گوشت قرمز در بازار چقدر تعیین شده است؟

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۴۰ تا ۱۴۸ هزار تومان، راسته گوسفندی ۱۴۵ تا ۱۴۸ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۳۹ تا ۱۴۸ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۶۰ تا۱۷۹ هزار تومان و ران گوساله ۱۶۵ تا ۱۷۹ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز قیمت هر کیلو راسته گوساله ۱۴۸هزار و۶۰۰ تومان، ران تازه گوساله ۱۴۸ هزار و۶۰۰ تومان، سردست تازه گوساله ۱۴۶ هزار و۷۰۰ تومان، راسته با استخوان تازه گوسفندی ۱۲۵هزار و۶۰۰ تومان، ران تازه گوسفندی ۱۳۹هزار و۵۰۰ تومان، سردست گوسفندی ۱۱۹هزار و۸۰۰ تومان و شقه گوسفندی ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

گوشت قرمز را قاچاق گران کرد


آنگونه که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته، باتوجه به هشدارهای مکرر کشتار دام های مولد و آبستن، نگرانی از آینده تولید، دادستانی و سازمان دامپزشکی پای کار آمدند تا بتوانند با تشدید نظارت‌ها از ذبح دام‌های مولد جلوگیری کنند.

رئیس اسبق سازمان دامپزشکی در آذر ماه گفت: به استناد ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون سازمان دامپزشکی کشور، کشتار میش، گاو و گاومیش آبستن ممنوع است. بدین منظور دستورالعمل های لازم به کشتارگاه ابلاغ شده است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که هر کیلو گوشت با اختلاف چندبرابری با نرخ ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود که طی روزهای اخیر برخی از فعالان بازار و توزیع کنندگان گوشت، صادرات را علت اصلی این التهابات عنوان می کنند, اما در مقابل تولیدکنندگان و مدیر عامل اتحادیه دام سبک معتقدند که این موضوع هیچ ارتباطی به گرانی های اخیر ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا