اجتماعی

جزئیات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

اطلاعات ثبت‌نام وام تامین اجتماعی در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در دسترس است. جزئیات ثبت‌نام وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در ادامه بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اطلاعات ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است.

بازنشستگان برای ثبت‌نام وام پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان (eservices.tavin.ir) بصورت اتوماتیک به آدرس account.tamin.ir منتقل می‌شوند.

شرایط ثبت‌نام وام بازنشستگان

جزئیات ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و شرایط درخواست‌کنندگان به شرح زیر است:

۱ – بازنشسته عضو کانون می‌بایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند (سایر بانک‌ها به دلیل‌عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند).

۲ – بازنشسته باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشد. در صورتیکه کارت عضویت کانون اعتبار نداشته باشد ابتدا به کانون بازنشستگان شهر تهران جهت تمدید مراجعه و سپس ثبت نام کند.

۳ – باتوجه به قوانین بانک مرکزی، سن بازنشسته متقاضی وام، می‌بایست کمتر از ۷۲ سال تمام باشد.

۴ – بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک).

۵ – بازنشسته نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

۶- مبلغ وام ۵۰ میلیون ریال، معادل پنج میلیون تومان است و باز پرداخت مطابق مقررات بانک است.

۷- بازنشسته/مستمری‌بگیری که درخواست وام دارد، باید سیم‌کارت به‌نام خود داشته باشد، توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می‌بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری‌بگیر باشد.

اولویت پرداخت وام با حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند یا افرادی که در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی هستند، با ارائه مدرک معتبر است.

مدارک مورد نیاز

-دفترچه بیمه متقاضی.

-گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تامین اجتماعی مربوط به مستمری‌بگیران.

-گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام‌گیرنده و ضامن برای بیمه‌شدگان.

-احراز حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان وام‌ها در قبال سفته عندالمطالبه، به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ وام، با امضا متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک.

چه کسانی می‌توانند درخواست وام دهند؟

وام تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری و بیمه اجباری و بیمه اختیاری، تعلق نمی‌گیرد. همه مستمری‌بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی و بازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می‌توانند از هر یک از وام‌های قرض‌الحسنه استفاده کنند.

جزئیات ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است. مدارکی که برای درخواست وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نیاز است را در منوی بخش «مستمری‌بگیران» دنبال کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا