اقتصادیگردشگری

جشنواره ملی کیف و کفش در تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از آغاز به کار جشنواره ملی کیف و کفش تبریز خبر داد. این جشنواره از ۱۶ الی ۲۶ تیرماه سال جاری در باشماقچی فعال خواهد بود.

به‌گزارش روند بازار به نقل از خبر روز، جشنواره ملی کیف و کفش تبریز روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و علیرضا جباریان‌فام رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در محل باشماقچی بازار آغاز به کار کرد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: صنعت چرم و کفش در تبریز از دیرباز رونق داشته و از پیشینه‌ای غنی برخوردار است. از دهه ۴۰ شمسی رونق چرم و کفش در این شهر و استان سیر صعودی یافت و اکنون آذربایجان‌شرقی و در رأس آن تبریز دارای یک قرن سابقه در صادرات چرم و کفش است، به نحوی که این شغل در برخی خانواده‌های تبریزی به صورت موروثی ادامه داشته و نام خانوادگی برخی نیز در این دیار به «دباغ» موسوم است.
او ادامه داد: کفش تبریز نشان صنعت چرم کشور است، معروف‌ترین محصول چرمی تبریز کفش‌های دست‌دوز آن است که به دلیل کیفیت چرم، دوخت ظریف و دوام و راحتی شهره است. همچنین محصولاتی نظیر کیف، دستکش، کت، جاکلیدی و… از دیگر تولیدات چرمی تبریز است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای معرفی جامع‌تر و عرضه مستقیم محصولات چرمی تبریز، جشنواره ملی خرید کیف و کفش به همت اتحادیه کفاشان تبریز آغاز به کار کرد.
حمزه‌زاده اظهار کرد: این جشنواره از ۱۶ الی ۲۶ تیرماه سال جاری فعال خواهد بود و علاقه‌مندان به خرید محصولات چرمی تبریز می‌توانند با مراجعه به باشماقچی بازار از مراکز خریدی که دارای نشان جشنواره هستند با تخفیف ویژه به تهیه محصولات بپردازند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا