اجتماعی

جوانان هلال احمر «همیاران طبیعت» می شوند

روند بازار – رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، از ارائه آموزش حفاظت از محیط زیست از سوی جوانان هلال احمری در روز طبیعت خبر داد.
مسعود حبیبی با اشاره به سنت دیرینه و زیبای حضور خانواده ایرانی در روز سیزدهم فروردین هر سال در طبیعت، به خبرنگار مهر، گفت: متاسفانه هر ساله به دلیل غفلت و ناآگاهی برخی از افراد شاهد تخریب طبیعت هستیم.

وی ادامه داد: جوانان هلال احمر در قالب طرح «سحاب» (سامانه حرکت های امدادی و بشر دوستانه) به ارائه توصیه هایی به جهت فرهنگ سازی در حفاظت از محیط زیست و آگاه سازی به منظور توجه به بهداشت محیط به مردم می پردازند.

حبیبی در این باره افزود: البته جوانان در طرح علاوه بر توصیه های زیست محیطی به ارائه آموزش های اولیه امداد و نجات و خدمات سلامت به علاقمندان می پردازند.

وی افزود: استفاده بهینه از منابع طبیعی در نقاط استقرار و اجتماع مسافران در مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و فراغتی محل استراحت مسافرین نیز در طرح سحاب اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مورد جزئیات این طرح، گفت: ارائه خدمات مراقبتی امدادی و بشردوستانه به مسافران در نقاط آسیب‌پذیر و شلوغ‌ترین مناطق سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از اقدامات تیم‌های «سحاب» است.

حبیبی گفت: ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران در خصوص مناطق پرخطر و هدایت و راهنمایی آنان جهت استقرار و اطراق در نقاط ایمن و مناسب، همچنین پایش و پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن‌سازی اماکن تفریحی از دیگر اقدامات جوانان در قالب تیم‌های سحاب است.

وی عنوان کرد: جوانان در روزهای پایانی نوروز به ویژه ۱۲ و ۱۳ فروردین نسبت به انتقال مهارت‌های اولیه امدادی گام برداشته و خدماتی همچون تست فشار خون، توزیع و تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت به مسافرین را در تفرجگاه‌ها ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به موضوع فرهنگ‌سازی و رهاسازی ماهیان و آبزیان نوروزی با رعایت ملاحظات ایمنی اشاره کرده و گفت: بازداری از آلودگی و رهاسازی زباله در طبیعت، جنگل‌ها، سواحل، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های مسافرپذیر و گردشگری همچنین اماکن فرهنگی مذهبی از دیگر اقداماتی است که جوانان هلال احمر انجام می‌دهند.

حبیبی خاطرنشان کرد: خدمات فرهنگی، بهداشتی و زیست محیطی از طریق استقرار پست‌های ثابت در محل مناسب و مراجعه مسافرین و مراجعه کنندگان علاقه‌مند دریافت خدمات به نحوه مناسب میسر خواهد بود.

وی، یکی دیگر از خدمات ارائه در پایگاه های ثابت سازمان جوانان هلال در طرح سلامت و ایمنی را، پخش کیسه های زباله در میان گردشگران نوروزی اعلام کرد و گفت: جوانان داوطلب هلال احمر حاضر در این پایگاه ها کیسه های زباله را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا