اقتصادی

خانه‌های ۲۰ تا ۳۰ ساله تهران چند؟

روند بازار به نقل از دنیای اقتصاد نوشت: فایل‌های سبز رنگ در بازار معاملات املاک مسکونی کلنگی افزایش یافت. تحقیقات میدانی انجام شده درباره آخرین وضعیت نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی کلنگی با عمربنای ۲۰ سال و بالاتر از افزایش فایل‌های سبز رنگ در بازار معاملات این واحدها خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: شرط کاهش قیمت مسکن اعلام شد

فایل‌های سبز رنگ موجود در آگهی‌های مجازی بازار مسکن نشان‌دهنده واحدهایی هستند که سطح قیمت پیشنهادی برای فروش آنها از عرف قیمتی یا سطح متعارف بازار مناسب‌تر است و این واحدها در اصطلاح با سطح قیمت پیشنهادی مناسب‌تر یا ارزان‌تر از فایل‌های مشابه به بازار مسکن عرضه شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی‌که تورم فصلی بازار زمین و املاک مسکونی کلنگی موجود در شهر تهران در تابستان امسال بی‌سابقه بوده و میانگین قیمت زمین و املاک مسکونی کلنگی در این فصل در مقایسه با فصل قبل حدود ۳۶ درصد رشد داشته است اما نشانه‌های قابل مشاهده در بازار فعلی معاملات این گروه از املاک مسکونی از بروز علائم انعطاف قیمتی در این بازار خبر می‌دهد.

پیش‌تر و به دنبال فروکش کردن هیجانات قیمتی در سایر بازارهای اقتصادی و از جمله بازار معاملات واحدهای مسکونی معمولی، پیش‌بینی شده بود التهاب در بازار معاملات زمین و املاک مسکونی کلنگی که عمده متقاضیان مصرفی آنها سازندگان هستند هم کمتر خواهد شد.

حال آنچه از شرایط بازار معاملات مسکن در بخش املاک کلنگی مشاهده می‌شود نشان‌دهنده آغاز فاز تخلیه حباب قیمتی در این بازار است. انتظار می‌رود در صورت ادامه این وضعیت همچنین در ماه‌های آتی نرخ رشد قیمت زمین و املاک مسکونی کلنگی کند شود و در نهایت بازار معاملات زمین نیز با تخلیه حباب قیمتی همراه شود. آن‌طور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که انتظارات تورمی در بازارها و از جمله بازار مسکن تحت تاثیر عوامل بیرونی و غیراقتصادی شارژ نشود می‌توان امیدوار بود دست‌کم برای مدت یک‌سال رکود قیمتی در بازار معاملات زمین و املاک مسکونی کلنگی و سایر واحدهای مسکونی حاکم شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا