سیاسی

خبر جدید از برجام/ ۳ اصل مهم در مذاکرات چیست؟

وزیر امور خارجه گفت: برای تیم مذاکره‌کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی مذاکرات است.

به گزارش روند بازار، خبر جدید از مذاکرات برجام چیست؟

به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، به سوالات و ابهامات مطروحه در خصوص نحوه اجرای قانون راهبردی مجلس و مذاکره برای لغو تحریم‌ها پاسخ داد.

در این جلسه پژمان فر رئیس کمیسیون و آقایان نبویان، خضریان و بیگی نژاد به تشریح ابهامات خود در خصوص پیش نویس توافق وین پرداختند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ارائه گزارشی از روند مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، تاکید کرد: برای تیم مذاکره کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی است.

همچنین ایسنا نوشت، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: دیدار پرثمر دیگری نیز با همتایان ایرانی در مذاکرات وین بر سر برجام داشتم.

مذاکره کنندگان ارشد ایران و روسیه به ریاست علی باقری و اولیانوف روز گذشته در آستانه برگزاری مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین نیز با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده بودند.

مذاکرات ایران و ۱+۴ در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه از روز پنجشنبه در وین پس از یک دوره طولانی وقفه در گفتگوهای مستقیم از سر گرفته شد.

آخرین بار ایران و آمریکا با حضور نماینده اتحادیه اروپا در دوحه با یکدیگر مذاکره کردند اما نتیجه ملموسی از این مذاکرات به دست نیامد.

رایزنی‌ها و تماس‌ها در این مدت به صورت تلفنی و مکتوب میان ایران و آمریکا با هماهنگی نماینده اتحادیه اروپا انحام شده است و گفته می‌شود در این دور از مذاکرات پیشنهاد و ایده‌ای از نماینده اتحادیه اروپا به ویژه روی میز قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری بر عزم چین نسبت به حفظ برجام تاکید کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا