اقتصادیدانش و فناوریکسب و کار

درباره مروارید و خواص آن چه می دانید؟

یکی از جذاب ترین سنگ های طبیعی موجود، مروارید می باشد، که از نرم تنانی مثل صدف ها به به وجود می آید. این گوهر ارزشمند در رنگ های مختلفی وجود دارد و امروزه، اغلب تحت عنوان مروارید پرورشی در محیط های آزمایشگاهی تشکیل می شود. از خواص مروارید می توان به تاثیر آن در بهبود بیماری های جسمی و روانی اشاره داشت.

درباره مروارید و خواص آن چه می دانید؟

از گذشته تا به امروز، مروارید همواره جایگاه ویژه ای در میان مردم داشته است و اغلب، از آن به عنوان یک شی زینتی در ساخت زیورآلات استفاده می شود. این سنگ زیبا، در ۸ رنگ اصلی سفید، مشکی، سبز، آبی، طوسی، صورتی، طلایی و قهوه ای یافت می شود و علاوه بر ظاهر دوست داشتنی خود، خواص اعجاب انگیزی نیز دارد، که شاید تا به حال کمتر کسی به آن توجه کرده باشد.

فرهیختگان طب باستانی و سنتی، بر این باور هستند، که مروارید در درمان بیماری های قلبی، کبدی، بواسیر، اختلالات کلیوی و از میان بردن جوش و آکنه بسیار مثمر ثمر می باشد. از طرفی دیگر، بهره گیری از این سنگ جذاب، در درمان بیماری های روانی نیز نقش باورنکردنی دارد. از دیگر خواص مروارید، می توان به کاهش بوی نامطبوع دهان و بهبود عملکرد غدد درون ریز بدن نیز اشاره داشت.

مروارید نماد چیست؟

از آنجایی که مروارید، از دل طبیعت زاده می شود؛ تاثیر شگرفی در ایجاد آرامش، صبر و تقویت بعد روحانی انسان ها دارد و استفاده از آن می تواند همچون اکسیری آرامش بخش عمل کند. در واقع، این دُر ارزشمند، سمبل تمام خوبی هاست و در سراسر جهان، این شی زیبا را به عنوان نمادی از صداقت، آگاهی، شانس خوش، نشاط و صلح می شناسند.

همانطور که میدانید، این گوهر گرانبها به طور عمده توسط صدف ها در اعماق اقیانوس های بیکران تشکیل می گردد و در قالب یک کره ی نامنظم دل هر بیننده ای را می رباید. بنابراین، طبیعت مروارید، گویی انسان را نیز به ریشه و اصل خود نزدیک می کند.

مرواریدهای واقعی درون صدف
مرواریدهای واقعی درون صدف

مرواریدهای پرورشی

متاسفانه، در عصر حاضر مرواریدهای اصل و خالص کمیاب شده اند. چرا که، بسیاری از افراد سودجو، با صید بیش از اندازه ی این دُرهای گرانبها را تبدیل به گنجی دست نیافتنی کرده اند. از این روی، بیشتر مرواریدهای موجود در بازار به عنوان مروارید پرورشی شناخته می شوند و در محیط های آزمایشگاهی، تحت شرایط ویژه ای پدید آمده اند. البته در نظر داشته باشید، که مرواریدهای پرورشی شباهت بالایی به مرواریدهای طبیعی دارند و آنها هم، توسط صدف ها شکل می گیرند. اما، گاهی بعضی از افراد، اقدام به فروش مرواریدهایی تقلبی از جنس پلاستیک و یا شیشه می نمایند، که نرم تنان هیچ نقشی در تشکیل آنها نداشته اند.

راه های تشخیص مروارید اصل از بدل

در این قسمت قصد داریم روش هایی برای شناخت مروارید اصل از بدل را برای شما بیان کنیم، تا بدین وسیله قادر به انجام خریدی مفید و مقرون به صرفه باشید.

۱- توجه به ظاهر: مرواریدهای واقعی، ظاهری نامتقاران و سطحی ناصاف دارند؛ که همین امر موجب زیبایی و جذابیت مضاعف آنها می گردد. اما، نمونه های تقلبی این اشیا، معمولا ظاهری بسیار صاف و کروی دارند، که این موضوع می تواند بسیار شبهه برانگیز باشد.

۲- توجه به Over Tone: Over Tone یا اُوِرتُن، در واقع اصطلاحی برای رنگ بازتاب نوریِ مرواریدهای اصیل می باشد. بدین معنی که، یک دُر اصل، حین تابش نور طیف رنگی مختلفی را بر سطح خود به نمایش می گذارد، که در مقابل، مرواریدهای تقلبی از این ویژگی مستثنی می باشند. البته، این موضوع به تنهایی نمی تواند مهر تاییدی بر اصالت و یا تقلبی بودن مروارید باشد.

اورتن های مختلف مروارید
اورتن های مختلف مروارید

۳- لمس مروارید: با لمس مروارید، می توان چند آیتم را مورد بررسی قرار داد. اول اینکه، مروارید اصل حتی در محیطی گرم، دمای پایینی دارد و حس سرما را به پوست شما منتقل می کند. دومین مورد، این است که یک دُر واقعی، به راحتی می تواند روی پوست شما غلت بخورد؛ اما، نوع پلاستیکی آن، حس چسبندگی را به پوست شما القا می کند. و در آخر، می توانید خراش کوچکی روی سطح مروارید ایجاد نمایید. اگر بدین وسیله، پودر مروارید را مشاهده کردید، دُر شما اصل می باشد و تنها با کمی دست کشیدن بر روی خراش، کاملا ناپدید می شود.

چرا ست مروارید بخریم؟

حال، با توجه به اطلاعاتی که در مطلب فوق به دست آورده اید، می توانید با آگاهی و اعتماد به نفس، اقدام به خرید یک ست مروارید زیبا و ارزشمند نمایید. این گوهر جذاب و دلربا، هم به تنهایی زیبا و تحسین برانگیز می باشد و هم زمانی که، با طلا و یا نقره ترکیب می شود. از این روی، خرید یک ست مرواریدی، نه تنها هزینه محسوب نمی گردد، بلکه یک سرمایه گذاری برای زیبایی، آرامش و سلامت به شمار می آید.

یک نمونه ست مروارید و طلا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا