اجتماعی

در خرید واکسن جهش قابل توجهی رخ داده است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: میزان واکسن وارداتی نشان می‌دهد که در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی جهشی رخ داده است و در همین راستا یک میلیارد دلار ارز برای تامین واکسن کشور اختصاص داده شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اسحاق جهانگیری، همزمان با هفته هلال احمر در مراسم افتتاح و رونمایی از خانه‌های هلال، شیوع بیماری کرونا و مقابله با آن را یکی از موضوعات جدی در دستور کار کشور برشمرد و ادامه داد: در اوایل شیوع ویروس کرونا تامین تجهیزات حفاظتی مورد نیاز مردم، کادر پزشکی و بیمارستان‌ها مهم‌ترین دغدغه کشور بود اما کارنامه بخش بهداشت و درمان در تجهیز تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو و ابزار مورد نیاز مردم در زمان شیوع کرونا و در مدت زمان کوتاه بسیار درخشان بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخستین شیوع کرونا ۲۰۰ هزار ماسک در روز تولید می‌شد و دغدغه کشور این بود که چگونه کادر درمان را به ماسک تجهیز کنیم، افزود: در آن زمان و برای واردات ماسک به کشور مانع‌تراشی‌های بسیاری انجام می‌شد اما الان علاوه بر تامین نیازهای مردم، صادرات ماسک انجام می‌شود و به تولید روزانه ۲۷ میلیون ماسک رسیده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: مرحله اول مدیریت کرونا در کشور بر عهده ستاد ملی کرونا است که باید تلاش شود هر چه سریع‌تر واکسیناسیون رایگان و عمومی در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه بخشی از بار انجام واکسیناسیون در کشور بر دوش جمعیت هلال احمر است، گفت: میزان واکسن وارداتی نشان می‌دهد که در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی جهشی رخ داده است و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بحث و صریحا تصمیم‌گیری شد که با وجود تنگناهای ارزی دولت تامین واکسن یک اولویت باشد و در همین راستا یک میلیارد دلار ارز برای تامین واکسن کشور اختصاص داده شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا