اجتماعی

دستورالعمل صدور شناسه یکپارچه مد و لباس ایران ابلاغ شد

به گفته رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، لباس‌هایی که شناسه شیما و کالا نداشته باشند با اعمال قانون نهاد‌های نظارتی مواجه می‌شوند.

به گزارش روند بازار، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: قرار است با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از همه لباس‌های تولیدی و وارداتی بر تولید پوشاک داخلی نظارت و از ورود لباس‌های وارداتی مغایر با ارزش‌های دینی و ملی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، مجید امامی افزود: لباس‌هایی که شناسه شیما و شناسه کالا نداشته باشند با اعمال قانون نهاد‌های نظارتی مواجه می‌شوند.

امامی ادامه داد: کالای قاچاق و بدون شناسنامه فرهنگی و هنری و کالایی که اساسا جایگاه یک طراح یا یک تولیدکننده مسئول و مسئولیت‌پذیر در آن وجود ندارد، نباید به سادگی در بازار قرار بگیرد.

به وی اگر قرار است لباسی، در صفحات مجازی فروخته شود، فروشنده زمانی می‌تواند از امکان شاپرک یا‌ آی‌نماد استفاده کند که پوشاک او دارای شناسه باشد. این شناسه را هم وزارت صمت صادر می‌کند و این شناسه نماینده داشتن شیما (شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی) است. همه این کار‌ها برای این است که بخشی از زنجیره درمان شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا