اقتصادی

رای مجلس به حذف شورای رقابت از قیمت ‌گذاری خودرو

طبق مصوبه جدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف می‌شود. به‌این‌ترتیب مجلس، شورای رقابت را از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته است.

به گزارش روند بازار خودرو به نقل از بااقتصاد، بر این اساس به‌نظر می‌رسد مخالفت سیاست‌گذار خودرو با حضور دوباره شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری، نمایندگان را مجاب به حذف این شورا کرده است.

بیشتر بخوانید: شورای رقابت با رقابتی بودن بازار خودروهای داخلی موافقت نکرد

این گزارش می‌افزاید: با این حال عرضه هر محصولی در بورس کالا باید با قیمت پایه انجام شود که در این زمینه نمایندگان مجلس، سازمان حمایت را جایگزین شورای رقابت کرده‌اند.

پیش تر رضا شیوا رئیس شورای رقابت، در واکنش به انتقادات مسئولان سازمان بازرسی کل کشور نسبت به دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو، گفت: شورای رقابت از خودروسازان دفاع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه افرادی که به فرمول شورا ایراد می‌گیرند، آن را نفهمیده‌اند، افزود: فرمول ما ضریبی دارد که بحث تولید را در بر می‌گیرد. طبق دستورالعمل‌شورای رقابت، قیمت خودروها باید هر سه ماه یک بار بر اساس تورم بخشی بانک مرکزی افزایش یابد اما دیدیم که تولیدکننده علاقه‌ای به تولید بیشتر ندارد، در نتیجه تنها راه چاره برای رفع انحصار و رانت، افزایش تولید و ترغیب خودروسازان به این کار با فرمول جدید بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا