اجتماعی

رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین باید از شهریور ۱۴۰۰ اعمال شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس مکلف است معلمان مهرآفرین را از شهریور ۱۴۰۰ مشمول قانون رتبه‌بندی کند.


به گزارش روند بازار، محمدرضا احمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در ارتباط با اجرای قانون رتبه بندی انتقاداتی نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: با وجود اینکه رتبه‌بندی پایه یک تقریباً به اتمام رسیده اما همچنان تکلیف بسیاری از گزینش‌ها مشخص نشده است. علاوه بر این همچنان نقصی پرونده‌ها وجود دارد که موجب کندی اجرای قانون رتبه بندی شده است.

وی با اشاره به برخی شایعات درباره زمان اجرای رتبه‌بندی از جمله اینکه قرار است ملاک اجرای قانون از سوی دولت مهر ۱۴۰۱ باشد، تاکید کرد: این مسئله قطعا کذب است. بر اساس قانونِ مصوب مجلس رتبه‌بندی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل تمامی فرهنگیان از جمله بازنشستگان می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: البته درباره معلمان مهرآفرین وزارت آموزش و پرورش این گروه از معلمان از مهر ۱۴۰۱ یعنی از زمانی که طی مصوبه‌ای شرط برگزاری آزمون برای آنها حذف شد، مشمول رتبه‌بندی می‌داند اما مجلس معتقد است که معلمان مهرآفرین نیز باید همانند سایر فرهنگیان از شهریور ۱۴۰۰ مشمول رتبه‌بندی شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا