اقتصادی

اتفاق غیرمنتظره در بازار ارزهای دیجیتال / بیت‌کوین صعودی می‌شود؟

بیت‌کوین در جریان معاملات روز گذشته، سقف تاریخی خود را از دست داد و تا ۶۳ هزار دلار ریزش کرد. این در حالی است که ETF بیت‌کوین نیز شروع به کار کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز بیت‌کوین بعد از شروع به کار اولین صندوق معاملات آتی بیت‌کوین در بورس آمریکا؛ از بالاترین سطح خود عقب‌نشینی کرد و حالا در محدوده ۶۳ هزار دلار معامله می‌شود.

این ارز روز پنجشنبه بیش از ۴/۳۵ درصد ریزش کرد و به ۶۳ هزار دلار رسید. این کاهش قیمت در حالی است که بیت‌کوین در روز چهارشنبه در محدوده ۶۷ هزار دلار معامله می‌شد.

یکی از دلایل ریزش بیت‌کوین اشکال در الگوریتم صرافی بایننس بود که باعث شد قیمت بیت‌کوین به شدت کاهش پیدا کند و سخنگوی بایننس هم گفت: اشکال رفع شده اما ما همچنان به دنبال علت هستیم.

شروع به کار اولین ETF بیت‌کوین

روز گذشته اولین ETF بیت‌کوین نیز آغاز به کار کرد. به گفته منابع مختلف دوازده ETF دیگر قرار است به زودی راه‌اندازی شوند. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند راه‌اندازی سایر صندوق‌های مبتنی بر بیت‌کوین می‌تواند، بر افزایش تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران نهادی موثر باشد.

تحلیلگر جی‌پی‌مورگان در رابطه با ETF بیت‌کوین گفت: راه‌اندازی صندوق‌های مبتنی بر بیت‌کوین سرمایه بیشتری به سمت این ارز روانه می‌کند و من در این رابطه شک ندارم.

اما برخی از سرمایه‌گذاران خطرات تورمی را عامل افزایش قیمت بیت‌کوین می‌دانند و می‌گویند ETF فقط یک بهانه است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازارهای مالی می‌گوید: حرکت صعودی بیت‌کوین می‌تواند دوام بیشتری داشته باشد اما بحران انرژی جهانی را نباید نادیده گرفت. مصرف انرژی بیت‌کوین می‌تواند به مخالفت دولت‌هایی مانند چین که با کمبود انرژی مواجهه هستند، ختم شود.

این کارشناس عقیده دارد که بیت‌کوین در صورت تداوم روند صعودی خود می‌تواند تا ۷۵ هزار دلار رشد کند اما ۱۰۰ هزار دلار برای پایان سال ۲۰۲۱ بعید به نظر می‌رسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا