اقتصادی

رشد بازار بیت کوین و جذب سرمایه گذاران

مدیرعامل فاندسترات معتقد است که این بازار هنوز به بلوغ کامل نرسیده است، فقدان قوانین نظارتی در این بازار  فعالین را دلسرد میکند

به گفته تیم لی، مدیر شرکت مشاوره جهانی فاندسترات،تنها ۱ درصد از شهروندان آمریکایی بیت کوین دارند که این میزان برای بازار این سکه بسیار کوچک است. 

لی عوامل اصلی در جلوگیری از سرمایه گذاری های بزرگ در بیت کوین را در مصاحبه ای که اخیرا داشت عنوان کرد. وی بر این باور است که این بازار بسیار کوچک است و زیرساخت آن برای فعالین اقتصادی موسساتی بسیار خام است. 

وی گفت: «یک موضوع مکانیکی برای کرپیتوها از منظر زیرساخت آن ها مورد نیاز است اما احتمالا اندازه بازار نیز بر روی کم بودن سرمایه گذاری بی تاثیر نیست.»

بویژه وی بیت کوین را با طلا، سهام و اوراق قرضه مقایسه کرده است. 

لی معتقد است که حدودا ۱ درصد از شهروندان آمریکایی مقداری بیت کوین دارند که این میزان برای بازار موسساتی ناکافی می باشد. 

وی همچنین گفت که زیرساخت بازار کریپتوکارنسی هنوز توسعه نیافته است که این ممکن است بخاطر عدم حمایت قوانین نظارتی از این ارز دیجیتال باشد. 

بیت کوین

«در آمریکا قوانین نظارتی و قانونی کافی برای حمایت از بیت کوین به منظور اجتناب از اینکه یک مقام کاخ سفید استفاده از بیت کوین را ممنوع نکند وجود ندارد و امروز هیچ چیز مانع قانونی شدن بیت کوین در این کشور نیز نمیشود.»

عدم قطعیت مقررات منجر به این میشود که سرمایه گذاران موسساتی ریسک های مازادی را متحمل شوند. 

در چند هفته گذشته، تام لی اظهارات متعددی درباره نقش سرمایه گذاری نهادی ارائه داده است. در ماه سپتامبر، وی اذعان داشت که سرمایه گذاران در بحبحه عدم قطعیت اقتصادی و ژئوپلتیک اقدام به خرید بیت کوین میکنند، وی اطمینان داد که راه اندازی پلتفرم Bakkt منجر به جذب سرمایه گذاران و فعالین زیادی به این بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا