سیاسی

روحانی کوالالامپور را به مقصد توکیو ترک کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر سه روزه خود به مالزی که بنا به دعوت نخست وزیر این کشور و به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور ۲۰۱۹ انجام شد، در پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپن، از کوالالامپور عازم توکیو شد.

به گزارش روند بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مدت اقامت در مالزی، علاوه بر حضور و سخنرانی در جمع سران و شرکت کنندگان اجلاس سران کوآلالامپور، طی سخنرانی در میزگرد” اولویت های توسعه و چالشهای جهان اسلام” سیاست ها و راهبردهای منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را برای سران و شخصیت های شرکت کننده از جهان اسلام در این نشست تشریح و پیشنهاداتی برای توسعه و پیشرفت جهان اسلام و همچنین مقابله با چالش های پیش روی مسلمانان ارائه کرد.

روحانی همچنین در حاشیه این اجلاس در دیدارهای جداگانه‌ای با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و سلطان عبدالله پادشاه این کشور، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

روحانی در نخستین روز سفر به کوآلالامپور با ایرانیان مقیم مالزی دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد. در این دیدار نمایندگان اساتید دانشگاهی، دانشجویان و بازرگانان به بیان مشکلات خود در این کشور پرداخته و خواستار رفع این مشکلات با کمک رئیس جمهور شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا