اقتصادی

روند بازار بورس در هفته ای که گذشت

روند بازار به نقل از تسنیم نوشت: شاخص بورس در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با ۱۳۶ هزار و ۱۶۲ واحد افزایش، رشد ۱۸.۳۵ درصدی را به ثبت رساند.

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشته تعداد ۳۱۹۶۱ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۳۷۵۰۴ میلیارد ریال در بیش از ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۴.۱۶ درصد کاهش، ۹.۸۸ درصد افزایش و ۲.۷۰ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این در حالی است که تعداد  ۷۶۵ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران نیز در این مدت به ارزش کل بیش از ۱۲۱۶۸  میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت که به ترتیب با ۲۴.۲۱ کاهش و ۷.۵۷ درصد افزایش همراه شدند.

بورس- روند بازار

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود در هفته گذشته تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۲۱۱۰ میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس هم در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با ۱۳۶ هزار و ۱۶۲ واحد افزایش، رشد ۱۸.۳۵ درصدی را به ثبت رساند و به رقم ۸۷۸ هزار و ۹۴ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۳۳۶۱۰ واحد افزایش معادل ۱۳.۳۳ درصد رشد کرد و رقم ۲۸۵۶۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص بازار اول با ۹۷۹۴۲ واحد افزایش به رقم ۶۲۲۸۵۳  واحد و شاخص بازار دوم با ۲۸۲۲۵۷ واحد افزایش به عدد ۱۸۵۶۶۲۳ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول ۱۸.۶۶ درصد و شاخص بازار دوم با ۱۷.۹۳ درصد افزایش همراه شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا