اقتصادی

روند بازار موبایل؛ افزایش قیمت شدت گرفت

بازار موبایل در اوایل بهمن ماه تحت تاثیر کاهش نرخ ارز همسو با بازارهای موازی طلا و خودرو به حرکت در مسیر کاهشی ادامه داد اما طولی نکشید که با افزایش نرخ ارز و شکل‌گیری دوباره انتظارات تورمی در بازار روند بازار موبایل برگشت و حال این افزایش قیمت ها طی ۱۰ روز اخیر شدت گرفته است.

روند بازار – همزمان با افزایش نرخ ارز روند بازار موبایل نیز تغییر کرد و این بازار از هفته دوم بهمن ماه وارد مسیر صعودی شد و حال در حالی بازر موبایل به روزهای پایانی بهمن ماه نزدیک می شود که افزایش قیمت ها در این بازار شدت گرفته است؛ این افزایش قیمت ها بیشتر در انواع گوشی های پرتقاضا بازار رخ داده است چراکه قیمت این گونه از تلفن های همراه بیشتر تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا در بازار قرار دارد.

از بین گوشی های پرتقاضا بازار می توان به مدل گلکسی آ۵۱ کمپانی سامسونگ اشاره کرد که نوسانات نرخ ارز تاکنون بسیار بر روی قیمت این تلفن همراه اثر گذار بوده است؛ قیمت این تلفن همراه از ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان در ۱۸ بهمن ماه امروز پس از گذشت ده روز به ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسیده است و یا شیائومی رد می نوت ۹ پرو که یکی دیگر از گوشی های پرتقاضا این روزها است نیز از ۶ میلیون تومان در ۱۸ بهمن ماه امروز به ۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده است و در بین گوشی های اپل نیز آیفون اس ای ۲۰۲۰ که از جمله گوشی های پرتقاضا این برند است از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۱۸ بهمن ماه امروز به ۱۶ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان رسیده است.

در این میان اما تنها گوشی های پرتقاضا بازار نبوده اند که در این روزها افزایش قیمت را تجربه کرده اند بلکه قیمت گوشی آ۷۱ سامسونگ در حالی امروز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است که این تلفن همراه در تاریخ ۱۸ بهمن ماه به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می شده است و یا آیفون ۱۲ پرومکس نیز از ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۱۸ بهمن امروز به قیمت ۴۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت روز برخی از تلفن های پرتقاضا در جدول زیر آمده است:

موبایل چقدر گران شد؟

نگارعلی_ خبرآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا