اجتماعی

سامانه واکسیناسیون کرونا چهارشنبه رونمایی می شود

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سامانه رسمی واکسیناسیون کرونا چهارشنبه رونمایی خواهد شد و پس از ثبت نام افراد در این سامانه، اولویت مشخص شده و به صورت پیامکی به افراد اطلاع داده خواهد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، سیما سادات لاری پیش از ظهر دو شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس رنگ بندی‌های اعلام شده بر عهده وزارت بهداشت نیست و وزارت بهداشت فقط می‌تواند گزارش دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ۷ هزار و ۳۰۰ نیرو بهداشت محیط حرفه‌ای در کل کشور داریم لذا فقط می‌توانیم رصد کرده و به ستاد کرونا اعلام کنیم.

وی افزود: هر زمان موج کرونا افزایش می‌یابد مردم بیشتر رعایت می‌کنند لذا هفته‌های قبل از شروع پیک چهارم، میزان رعایت‌ها ۵۸ درصد بود اما اکنون ۴ درصد افزایش یافته است که البته اندک است و مردم شرایط را عادی انگاری می‌کنند.

لاری از پایان فاز نخست واکسیناسیون در کشور تا پایان وقت امروز خبر داد و گفت: از فردا فاز دوم واکسیناسیون با تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم عدم مراجعه مردم به مراکز بهداشت برای ثبت نام، بیان کرد: تزریق واکسن در فاز دوم نیز به صورت رایگان خواهد بود.

وی از رونمایی از سامانه رسمی واکسیناسیون کرونا در کشور تا روز چهار شنبه خبر داد و افزود: پس از ثبت نام افراد در سامانه salamat.gov.ir، اولویت مشخص شده و به صورت پیامکی به افراد اطلاع داده خواهد شد.

لاری با اشاره به راه اندازی مراکز بستری موقت در سراسر کشور، تصریح کرد: این اتفاق باعث جلوگیری از بسیاری مشکلات شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در موج چهارم کرونا بستری‌ها به شدت افزایش یافت لذا اگر این مراکز راه اندازی نمی‌شد شاهد مرگ و میر بسیار بیشتری بودیم.

وی در انتها گفت: دو واکسن برکت و پاستور وارد کار بالینی شده‌اند که اگر مشکل خاصی پیش نیاید در تیرماه به تولید انبوه خواهیم رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا