سیاسی

سفر پوتین به ایران قطعی شد/ دلیل سفر روس‌ها به تهران چیست؟

سخنگوی کاخ کرملین به طور قطع سفر ولادیمیر پوتین به ایران را تائید کرد.

به گزارش روند بازار، سخنگوی کاخ کرملین سفر رئیس‌ جمهوری روسیه به ایران را قطعی اعلام کرد. اما تاریخ این سفر هنوز مشخص نیست.

به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف در گفتگو با خبرگزاری تاس درباره احتمال سفر ولادیمیر پوتین به تهران توضیح داد: سفر رئیس‌جمهوری روسیه به تهران قطعی است. اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وزیر امورخارجه ایران نیز دیروز در یک نشست خبری گفت: امیدواریم که در آینده نه‌چندان دور شاهد برگزاری نشست سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران باشیم.

چرا پوتین به تهران می‌آید؟


طبق شنیده‌ها، سفر پوتین به تهران صرف نشست‌های دوجانبه نمی‌شود. قرار است بخشی از مذاکرات در قالب نشست آستانه صورت گیرد. احتمالاً محوریت این جلسات آتش‌بس در سوریه باشد.

گفتنی است که از زمان شیوع کرونا، نشست کشورهای ضامن صلح سوریه حضوری برگزار نشد. از این رو اکنون مقامات ایران، روسیه و ترکیه بر برگزاری حضوری آن به خاطر حساسیت موضوعات مورد بحث تاکید دارند.

مقامات روس، ازجمله آلکساندر لاورِنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، پیش از این، از میزبانی تهران برای برگزاری نشست سران حمایت کردند. قرار است نشست وزیران خارجه سه کشور پیش از برگزاری نشست سران برگزار شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا