اجتماعی

سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه میزان مالیات حقوق در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

 به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، بر اساس اعلام رحیم زارع حقوق دریافتی تا سقف ۴ میلیون تومان در هر ماه از پرداخت مالیات بر حقوق معاف خواهد بود .

وی در توضیح این مطلب گفته است:  در سال آینده به جز اعضای هیأت علمی و قضات که از پرداخت مالیات معاف خواهند بود تا سقف ۴ میلیون تومان معافیت مالیاتی به حقوق بگیران تعلق می‌گیرد. او در توضیح این مطلب افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده حقوق بین ۴ تا ۸ میلیون تومان مشمول پرداخت ۱۰ درصد مالیات، از ۸ تا ۱۲ میلیون تومان مشمول ۱۵ درصد مالیات است.

معافیت مالیاتی

این نماینده مجلس گفت: جقوق پرداختی از ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان مشمول پردات ۲۰ درصد مالیات و حقوق ماهانه بین ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان مشمول پرداخت ۲۵ درصد مالیات در سال ۱۴۰۰ است.

به گفته وی از حقوق‌هایی که در هر ماه بیش از ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان هستند، ۳۰ درصد مالیات و حقوق بالای ۳۲ میلیون تومان ۳۵ درصد مالیات اخذ خواهد شد.


مشروح گزارش مصوبات کمسیون تلفیق در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را اینجا بخوانید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا