اقتصادی

سهام کزغال و سپیدار دو عرضه اولیه امید بخش

روند بازار بورس – در روزهای ناخوشایند بازار بورس، حتی نمادهای بزرگ و شاخص ساز نیز از صف فروش سهامداران در امان نبوده و همین موضوع باعث سقوط مداوم شاخص در روزهای اخیر شده است. در این میان اما دو عرضه اولیه سهام کزغال و سپیدار همچنان مثبت پیش می روند.

در تاریخ ۱۷ دی ماه سال جاری ۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا با نام سپیدار که معادل ۳۰ میلیون سهم بود در بازار دوم فرابورس عرضه شد. عرضه کنندگان برآورد کرده بودند که تا پایان سال جاری به ۷۰ میلیارد تومان درآمد برسند و با توجه به شرایط کنونی که در اکثر نمادها شاهد صف های فروش هستیم، این نماد با ۷۷ درصد بازدهی مثبت همراه شده است.

عرضه اولیه سهام

شرکت سپیدار در واقعی به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت همکاران سیستم در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و پس از دو بار افزایش سرمایه، تا پیش از عرضه در فرابورس توانسته بود سرمایه خود را به ۲۰ میلیارد تومان برساند. سپیدار که در حوزه طرح‌های جامع فناوری اطلاعات شامل تحلیل، تولید، استقرار، راه‌اندازی و پشتیبانی راه‌کارهای مبتنی بر نرم‌افزار و همچنین تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند توانسته از سال ۱۳۹۴ تا به امروز سهم خود را در بازار از ۴٫۳ درصد به ۱۴ درصد افزایش دهد و پیش‌بینی‌های شرکت به این صورت است که احتمالا سهم این شرکت در پایان سال ۹۹ به ۱۸ درصد افزایش پیدا کند.همانطور که مشخص است، سهامدار اصلی سپیدار نیز همان شرکت همکاران سیستم است.

سهام کزغال و سپیدار دو عرضه اولیه امید بخش

در تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری نیز نماد کزغال متعلق به شرکت ذغال سنگ پروده طبس به شکل عرضه اولیه عرضه شد و اکنون پس از گذشت کمتر از یک ماه از عرضه، شاهد بازدهی مثبت ۴۷ درصدی این نماد هستیم. شرکت زغال سنگ پروده طبس پیشگام عرصه معدنکاری مکانیزه و بزرگ ترین تولید کننده زغال سنگ در ایران است و در ماه گذشته ۲۰۰ میلیون سهم آن معادل ۱۰ درصد کل سهام و با قیمت ۱۹۵۰ تا ۲۰۵۰ تومان عرضه شد. هلدینگ صدر بزرگ‌ ترین سهامدار کزغال است و سرمایه این شرکت در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ طی دو مرحله به ترتیب از ۶ میلیون تومان به ۵۰ میلیارد تومان و از ۵۰ میلیارد به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سهام کزغال و سپیدار دو عرضه اولیه امید بخش

به نظر می رسد که در شرایط نامساعد بازار بورس، دو سهم کزغال و سپیدار روزهای خوشی را برای سهامداران خود تدارک دیده و شرایط آن ها در آینده پیش رو نیز بهتر خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا