اقتصادی

سیمان ۴۰ درصد گران شد

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان از افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان خبر داد و گفت: قیمت یک کیسه ۵۰ کیلویی بدون ارزش افزوده برای تولیدکنندگان ۲۸ هزار تومان تمام می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان موافقت شد. دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با اعلام این خبر توضیح داد: از اواخر فروردین پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت سیمان را دادیم اما با این پیشنهاد موافقت نشد و تنها با افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان موافقت شد.

عبدالرضا شیخان به تجارت‌نیوز توضیح داد: یک پاکت سیمان ۵۰ کیلویی از درب کارخانه بدون احتساب ارزش افزوده با قیمت ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود اما با احتساب کرایه حمل و نقل قیمت سیمان برای مصرف‌کننده ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان تمام می‌شود.

تولیدکنندگان سیمان افزایش کرایه حمل و نقل سیمان و سایر نهاده‌های تولید را عامل افزایش قیمت سیمان می‌دانند.

آنها همچنین از تاثیر قطع برق بر افزایش قیمت سیمان می‌گویند و توضیح می‌دهند که سیمان بالاتر از نرخ مصوب در بازار فروخته می‌شود.

همچنین مصالح‌فروشان علاوه بر افزایش قیمت به کمیاب شدن سیمان در بازار اشاره می‌کنند.

دبیر انجمن سیمان درباره این موضوع توضیح داد: قطع برق هنوز آثارش را در بازار نگذاشته است. یعنی گزارشی درباره کمیاب یا گران شدن سیمان به دستمان نرسیده است اما چنانچه روند قطع برق تداوم داشته باشد، توزیع سیمان به بازار با مشکل مواجه می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا