ورزش

شهداب یزد قهرمان لیگ برتر والیبال شد

تیم والیبال شهداب یزد با شکست لبنیات هراز آمل در دیدار نهایی لیگ برتر مردان، دومین قهرمانی متوالی خود در این رقابت‌ها را به دست آورد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، سی‌‎وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران که از روز چهارشنبه ششم مهرماه با حضور ۱۴ تیم آغاز شده بود، امشب (سه‌شنبه شب ۱۶ اسفند) با قهرمانی شهداب یزد به پایان رسید.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها که به صورت تک مسابقه و در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، تیم‌های شهداب یزد و لبنیات هراز آمل در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم در پایان مرحله گروهی در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته بودند.

شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهداب یزد در دویست‌ویکمین دیدار لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۱ سه بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ نماینده آمل را شکست دادند تا در چهارمین سال حضور در والیبال ایران برای دومین بار قهرمان لیگ برتر مردان شوند.

تیم شهداب یزد در ابتدای این مسابقه با ترکیب شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، امیر غفور، سعید جواهری توانا، مسعود غلامی و مهدی مهدوی (کاپیتان) بازی را شروع کرد و محمدرضا موذن نیز به عنوان لیبرو بازیکنان را همراهی کرد.

در آنسوی میدان، پوریا حسین‌خانزاده، عرفان نوروزی، علی حاجی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، محراب ملک سرخی، علی رمضانی و ابوالفضل قلی‌پور (لیبرو) در ابتدای دیدار با شهداب به میدان آمدند.

تیم شهداب ست نخست را با کسب سه امتیاز متوالی شروع کرد و در ادامه لبنیات کار را به تساوی کشاند. از ابتدای این مسابقه رقابت‌ میرزاجانپور از لبنیات و غفور از شهداب با تجربه‌های دو تیم جذاب و تماشاگر پسند بود. رقابت دو تیم تا پایان این ست بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت و در نهایت شهداب ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا یک گام به قهرمانی نزدیک شده باشد.

در ست دوم تیم لبنیات هراز در ابتدای مسابقه عملکرد بهتری از خود نشان داد و تا امتیاز ۱۰ بر ۵ نیز این برتری خود حفظ کرد، اما کم کم شهدابی‌ها تسلط خود به بازی افزایش دادند به گونه‌ای که در نهایت ۲۵ بر ۲۰ حریف را از پیش رو برداشتند تا از نظر ست شماری دو بر صفر شوند.

شاگردان بهروز عطایی در ست سوم نیز تلاش زیادی برای برتری داشتند، اما در نهایت شهداب ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید و قهرمانی خود را در لیگ برتر دبل کرد. شهداب سال گذشته نیز عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.

حسین پورکاشیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری دیدار نهایی لیگ برتر مردان در سال ۱۴۰۱ بودند که به مدت ۹۲ دقیقه طول کشید و بیش از سه هزار تماشاگر داشت.

کیوان عابدزاده، مهدی نویدی و محمدرضا درفش‌کاویان نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک در این مسابقه نقش آفرینی کردند تا قضاوت فینال را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی دبیرکل، وحید جلال‌زاده و رضا حاجی‌پور نمایندگان آمل و ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فاضلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی و شرافت و دادگر مدیران دو باشگاه لبنیات و شهداب از جمله تماشاگران این مسابقه جذاب بودند.

دو تیم شهداب و لبنیات هراز در مرحله مقدماتی نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده آمل در دیدار رفت سه بر یک به پیروزی رسیده بود و در دیدار برگشت یزدی‌ها در خانه سه بر یک حریف را شکست داده بودند.

تیم شهداب یزد که از سال ۱۳۹۸ فعالیت در لیگ برتر را شروع کرده است، در سال ۱۴۰۰ و در سومین حضور خود در این رقابت‌ها سکوی قهرمانی را از آن خود کرد و امسال موفق به تکرار این عنوان شد.

شهدابی‌ها در این مسیر و در پایان مرحله مقدماتی ۱۹ برد، هفت باخت و ۵۴ امتیاز را به ثبت رساندند و در جایگاه نخست جدول قرار گرفتند.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و در دو مسابقه متوالی ایفاسرام اردکان را شکست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف کرد. شاگردان محمدرضا تندروان در مرحله نیمه‌نهایی تیم جوان و باانگیزه پاس گرگان را شکست دادند تا به عنوان فینالیست نخست این رقابت‌ها در سال ۱۴۰۱ معرفی شوند.

تیم لبنیات هراز آمل که از هفته پنجم تا بیست‌ودوم صدرنشین جدول بود نیز مرحله گروهی لیگ برتر مردان امسال را با ۱۸ پیروزی، هشت باخت و ۵۲ امتیاز به عنوان تیم دوم جدول به پایان رساند و به مرحله پلی‌آف صعود کرد.

هرازی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست فولاد سیرجان ایرانیان در دو دیدار متوالی شدند تا در جمع چهار تیم برتر مسابقات قرار گیرند. این تیم در مرحله نیمه‌نهایی نیز موفق به شکست تیم پرافتخار پیکان شد تا حریف شهداب یزد در دیدار نهایی جام سی‌وششم شود.

نماینده مازندران (بانک، بیمه، کاله و لبنیات هراز)، دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال مردان ایران است. نمایندگان این استان ۹ مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و ۶ عنوان سومی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند و هرازی‌ها با پذیرش شکست در مسابقه امروز دومین مدال نقره را برای آملی‌ها به ارمغان آوردند تا مقام سال ۱۳۹۲ را تکرار کنند.

لبنیات هراز سال گذشته به همراه شهرداری ارومیه، مس رفسنجان و پاس گرگان عنوان پنجم مشترک این مسابقات را به دست آورد، البته این تیم در سال ۹۹ به همراه فولاد مبارکه سپاهان به مقام سوم مشترک لیگ برتر دست یافت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا