ورزش

صعود مقتدرانه پرسپولیس به مرحله حذفی

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برتری برابر نماینده قطر به عنوان صدرنشین گروه پنجم راهی مرحله حذفی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در گروه پنجم، از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه به مصاف تیم الریان قطر رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ حریف خود را شکست داد. شهریار مغانل و(۲۷)، احسان پهلوان (۳۴) محمدحسین کنعانی زادگان (۶۸) و عیسی آل کثیر (۷۳) برای پرسپولیس گل زدند. یوهان بلی (۴۸ و ۷۲) برای الریان گل زد.

گل محمدی برای این دیدار حامد لک، فرشاد فرجی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری (۷۴ علی شجاعی)، محمد شریفی، احسان پهلوان، مهدی ترابی (۸۹ مهدی عبدی)، امید عالیشاه (۷۸ مهدی شیری)، شهریار مغانل و(۷۸ مهدی مهدی خانی) و عیسی آل‌کثیر را به میدان فرستاد.

ترکیب ابتدایی تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار با الریان

سرخپوشان در شرایطی این بازی را شروع کردند که صدرنشین گروه پنجم بودند و با توجه به اینکه احتمال صعود این تیم بالا بود گل محمدی چند تغییر را در ترکیب تیمش ایجاد کرد که مهمترین آن نیمکت نشینی سیدجلال حسینی بود. نورمحمدی و میلاد سرلک هم از بازیکنان نیمکت نشین این تیم بودند.

بازیکنان پرسپولیس با حملات پرتعداد بازی را شروع کردند و هر چند در دقایق ابتدایی نتوانستند دروازه حریف را باز کنند اما در دقیقه ۲۷ توسط شهریار مغانلو به گل رسیدند و هفت دقیقه بعد توسط احسان پهلوان به گل دوم رسیدند.

در ادامه نیمه اول سرخپوشان بازهم تیم برتر میدان بودند و موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما در نهایت نیمه اول با برتری دو بر صفر سرخپوشان به پایان رسید.

شهریار مغانلو و احسان پهلوان دو گلزن نیمه اول پرسپولیس

نیمه دوم اما با شرایط متفاوتی شروع شد و در حالی پرسپولیسی ها از برد نیمه اول کمی مغرور بودند خیلی زود تنبیه شدند و در دقیقه ۴۸ دروازه خود را باز شده دیدند. در این صحنه حامد لک شوت ابتدایی بازیکن حریف را دفع کرد اما مدافعان به موقع نرسیدن تا «یوهان بلی» با ضربه زمینی از بین پاهای حامد لک دروازه سرخپوشان را باز کند و بازی با کمترین اختلاف پیگیری شود.

در دقیقه ۶۸ محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پیش تاخته سرخپوشان روی ارسال خوب مهدی ترابی موفق شد با ضربه سر دروازه حریف را از کند اما در دقیقه ۷۲ یوهان بلی از یک توپ برگشتی دیگر استفاده کرد و با ضربه ای زمینی دروازه حامد لک را برای دومین بار باز کرد.

با این حال سرخپوشان پا پس نکشیدند و یک دقیقه بعد توانستند توسط عیسی آل کثیر به گل چهارم دست پیدا کنند. در این صحنه عیسی پس از دریافت توپ از نعمتی در جناح راست وارد محوطه جریمه شد و با ضربه ای تماشایی سقف دروازه الریان را به لرزه در آورد.

احسان پهلوان در آغوش گل محمدی پس از زدن گل دوم سرخپوشان

در پنج دقیقه پایانی سرخپوشان سعی در حفط بازی و گل نخوردن داشتند اما در مقابل الریان تلاش زیادی کرد تا گل های خورده را جبران کند.

پرسپولیس با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا راهی مرحله بعدی شد. سرخپوشان تنها در دیدار برگشت برابر الوحده امارات یک بر صفر شکست خوردند تا امتیازات کامل این دیدارها را کسب نکنند.

خبرنگار: رضا خسروی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا