بورس

نماد «تپسی» هفته آینده در تابلوی فرابورس درج می‌شود

بر اساس ضوابط شرکت استارتاپی تپسی مربوط به یک شرکت حمل و نقل اینترنتی است که در فرابورس پذیرفته شده و هفته آینده نماد این شرکت در تابلو درج می‌شود تا بتواند در هفته‌های آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران امروز در ارتباط زنده با خبر ساعت ۱۴ شبکه اول در مورد پذیرش استارتاپ‌ها در بازار سرمایه گفت: حضور شرکت‌های استارتاپی دارای ضوابط خاص خود است که این ضوابط نهایی شده و به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس رسید.

وی گفت: بر اساس ضوابط شرکت استارتاپی تپسی مربوط به یک شرکت حمل و نقل اینترنتی است که در فرابورس پذیرفته شده و هفته آینده نماد این شرکت در تابلو درج می‌شود تا بتواند در هفته‌های آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: ان‌شاءالله ظرف چند هفته آینده تپسی در فرابورس عرضه اولیه می‌شود همچنین شرکت‌های فیلمیو و کافه بازار از شرکت‌های استارتاپی هم درخواست فعال برای درج در فرابورس داده‌اند که البته هنوز در هیأت پذیرش پذیرفته نشده‌اند، استارتاپ‌ها دارای دارایی‌های نامشهود بالایی هستند و مسیر برای حضور استارتاپ‌ها در بازار سرمایه باز شده است و امیدواریم که شاهد حضور شرکت‌های بیشتری باشیم.

هامونی با بیان اینکه شرکت‌های استارتاپی ریسک بالایی دارند گفت: در مورد شرکت‌های استارتاپی 17 مورد باید رعایت شود و در صورت عرضه اولیه در مرحله اول سهام استارتاپ‌ها به عموم مردم عرضه نمی‌شود، بلکه مردم می‌توانند به صورت غیرمستقیم از طریق صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام استارتاپ‌ها را خریداری کنند.

وی در مورد شرایط ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه گفت:‌همان شرایط شرکت‌های معمولی که باید احراز شود تا وارد بازار سرمایه شوند در مورد استارتاپ‌ها هم اعمال می‌شود اما چون در استارتاپ‌ها دارایی نامشهود بخش عمده دارایی‌های آن است موارد ۱۷ گانه را باید رعایت کنند از جمله اینکه استارتاپ‌ها در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری باید شرایطی را احراز کنند و سامانه‌ها و نرم‌افزارهای و بخش سایبری آنها به تأیید کارگروه فضای مجازی برسد.همچنین در ابتدا درصد عمده‌ای از سهام استارتاپ‌ها به عنوان وثیقه نزد فرابورس می‌ماند و وقتی این شرکت‌های استارتاپی وارد بازار سرمایه شدند کم کم سهام وثیقه آنها آزاد شده و در بازار فروخته می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران این را هم گفت: استارتاپ‌ها باید شرایط صیانت از داده‌های محرمانه مردم را رعایت کنند و در مرکز ملی رقابت تأییدیه اخذ کنند و مسائل مدنظر کارگروه فضای مجازی را هم به دست آورند.

منبع: فارس 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا