اقتصادی

نخستین خودروی وارداتی امروز عرضه می‌شود

­سخنگوی وزارت صمت گفت: عصر امروز خودروی چانگان بعنوان نخستین عرضه خودروهای وارداتی تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، امید قالیباف در نشست با اصحاب رسانه افزود: ثبت نام برای انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه فروش حداقل یک روز دیگر تمدید می‌شود و سعی می‌کنیم همه متقاضیانی که ۱۰۰ میلیون تومان را واریز کرده اند، بتوانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه امسال صنعت خودرو در مجموع ۴۰ درصد رشد داشت، گفت: ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری امسال تولید شده است ضمن اینکه تعهدات خودروسازان برای سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ هزار دستگاه است که ۹۰۰ هزار دستگاه هم با فروش اخیر به آن اضافه می‌شود، برنامه ریزی تولید برای سال بعد حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است و این یعنی، قطعا همه متقاضیان سال آینده، خودرو دریافت می‌کنند.

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه تقاضای برخی خودروها بسیار بالاتر از برخی دیگر است و مجموع تولید سال آینده دلیلی بر پاسخگویی به تقاضاها نیست، گفت: با قیمت‌های امروز این مسئله وجود دارد و برخی از خودروها که بیشترین اختلاف قیمت را با بازار دارند، ترافیک تقاضای زیادی هم دارند، اما در سال آینده با قیمت‌های جدید شورای رقابت، حتما تقاضا تغییر می‌کند و اینطور نخواهد بود که قیمت چند نوع خاص خودرو، اختلاف زیادتری در مقایسه با بقیه، با بازار داشته باشند.

قالیباف افزود: ما جزو ۱۰ خودروساز برتر دنیا هستیم و رشد خودروسازی ما در گزارش‌های جهانی، ۳۱ درصد عنوان شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا