اجتماعی

تعیین عوارض تصاعدی شهری در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه رقم نهایی عوارض سال آینده نهایتا باید در شورا تصویب شود، گفت: عوارض شهری در بودجه سال آینده شهرداری تهران کمی تصاعدی است.

به گزارش روند بازار، مجید باقری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران، تصریح کرد: شاکله بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران بخش مهمی بر روی درآمدها شکل گرفته است. این درآمدها در بودجه سال جاری ۵۰ همت بوده است که شهردار تهران در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که ۱۲۰ درصد این بودجه را می توانیم محقق کنیم که این صحبت به این معناست که می توانیم محورهای درآمدی را محقق کنیم.

وی افزود: برای سال آینده شهرداری تهران رقم ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان را برای بودجه پیشنهاد داد که موضوع اصلی این است که این رقم محقق می شود یا خیر؟ که برای پاسخ به این پرسش باید ترکیب درآمدها را مورد بررسی قرار دهیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: بخشی از این وزن درآمدی را به موضوعات شهرسازی اختصاص داده ایم که در کمیسیون های شورای شهر تهران مولفه های آن بررسی خواهد شد. بخش دیگر به درآمدهای پایدار اختصاص پیدا کرده است که شامل عوارض ارزش افزوده می شود و یک محور افزایشی را روی این مورد داشته ایم.

وی تاکید کرد: محور دیگر موضوع تملک های دارایی است که شامل تسهیلاتی خواهد بود که از بانک ها دریافت می کنیم. در قانون عوارض پایدار تغییراتی داشتیم و علت اینکه فرجه ۱۵ روزه ای داده شد تا دیرتر این موضوع عوارض را برای تصویب بیاوریم همین تغییرات قانون بود چرا که تطبیق این عوارض با تغییرات قانون کار زمانبری بود.

باقری با تاکید بر اینکه در مجموع عوارض شهری در بودجه سال آینده کمی تصاعدی بوده است، افزود: عدد نهایی عوارض سال آینده نهایتا باید در شورای شهر تهران تصویب شود.

خبرنگار: سیدمیثاق اختر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا