اقتصادی

قرق بازار خودرو با این ۱۰ خودرو چینی

در شرایطی که برندهای مختلفی در بازار خودروی چین فعالیت دارند، اما ۱۰ خودرو چینی بازار خودرو را قرق کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، چند خودرویی که بازار خودرو را قرق کرده‌اند چینی هستند. جزئیات این ۱۰ خودرو به شرح زیر است:

براساس گزارش عصر ایران، از ابتدای سال جاری میلادی تا انتهای آوریل(اواسط اردیبهشت)، آمار به فروش ۱٫۳۵ میلیون دستگاه خودروی مبتنی بر انرژی های نوین در بازار چین اشاره دارند و این به مفهوم رشد ۱۲۸٫۴ درصدی در مقیاس سالانه است.

خودروسازان چینی با شاخص رشد بالای ۲۰۰ درصد در این لیست مشاهده می شوند. بازاری که ظاهرا آینده آن در اختیار این چینی های سخت کوش قرار دارد!

در شرایطی که برندهای مختلفی در بازار خودروی چین فعالیت دارند، شاید جالب باشد که نگاهی به ۱۰ برند برتر بازار خاص الکتریکی ها طی بازه زمانی ژانویه-آوریل امسال داشته باشیم.

از گریت وال تا بی وای دی


در رتبه ۱۰ رده بندی کمپانی گریت وال موتورز قرار دارد که ۳۷۹۶۳ دستگاه خودروی الکتریکی را به فروش رسانده است. شاخص رشد سالانه منفی ۰٫۵ درصد را نشان می دهد و سهم این برند از بازار مذکور ۲٫۸ درصد است.

در رده نهم هوزون اوتو قرار دارد که فروشی برابر با ۳۸۹۶۵ دستگاه داشته و رشد سالانه عجیب ۲۴۰٫۱ را به ثبت رسانده است. شاخص سهم بازار عدد ۲٫۹ درصد را برای هوزون نمایش می دهد

جایگاه هشتم به برند آشنا برای مخاطب ایرانی یعنی چانگان اوتو اختصاص دارد. در بازه زمانی مذکور برابر با ۳۹۸۵۶ دستگاه فروش داشته و رشد سالانه ۱۷۶٫۴ درصدی را به ثبت رسانده است. شاخص سهم بازار چانگان نیز عدد ۲٫۹ درصد را نمایش می دهد.

اکس پنگ دیگر برند چینی این لیست است که در رده هفتم ایستاده و برابر با ۴۳۵۶۳ دستگاه فروش داشته است. رشد سالانه ۱۳۵٫۶ درصدی اکس پنگ بسیار قابل توجه است و سهم بازار عدد ۳٫۲ درصد را نشان می دهد.

جیلی در جایگاه ششم قرار دارد و آمار فروش آن برابر با ۵۶۹۵۸ دستگاه است. رشد سالانه ۴۱۱٫۲ درصدی نیز در نوع خود بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد. شاخص سهم بازار برای جیلی ۴٫۲ درصد محاسبه شده است.

میانه لیست


گاک آیون میانه لیست را با فروش ۵۷۶۸۷ دستگاه به خود اختصاص داده است. رشد سالانه ۱۲۲٫۶ درصدی و سهم بازار ۴٫۳ درصد دیگر ویژگی های آماری این برند هستند.

جایگاه چهارم به برند چری اوتو اختصاص دارد. میزان فروش برابر با ۶۵۱۲۴ دستگاه و سهم بازار ۴٫۸ درصد گزارش شده است. رشد سالانه چری برابر با ۲۲۱٫۱ درصد بوده است.

تسلا به عنوان یک خارجی در رده سوم قرار دارد. فروش ۱۰۹۸۱۲ دستگاه نشانه علاقه و اعتماد چینی ها به این برند آمریکایی است. رشد سالانه ۳۵٫۷ درصد و سهم بازار ۸٫۱ درصد برای این برند گزارش شده است.

ائتلاف سایک- جنرال موتوز-وولینگ در رده دوم قرار دارد زیرا ۱۳۲۶۵۸ دستگاه خودرو را به فروش رسانده تا سهم بازار ۹٫۸ درصدی را به خود اختصاص دهد. شاخص رشد سالانه نیز ۱۸٫۶ درصد گزارش شده است.

بی وای دی در صدر


بی وای دی همانند گذشته، پرچمدار این لیست در بازار خودرو است. فروش ۳۸۷۴۵۶ دستگاه خودروی الکتریکی و سهم بازار ۲۸٫۷ درصدی جایگاه ممتازی را به این برند اختصاص می دهد. شاخص رشد سالانه بی وای دی عدد ۳۸۷٫۱ درصد را نشان می دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا