اقتصادی

دو راهی قیمت طلا و سکه/ روند قیمت طلا صعودی است؟

قیمت طلا و سکه بر سر یک دوراهی قرار دارد. از یک سو قیمت دلار در بازار داخل روند افزایشی دارد و از سوی دیگر قیمت انس جهانی در حال کاهش است. طلا و سکه به کدام سمت می‌رود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار تهران روند افزایشی دارد. به خصوص از روز پنج‌شنبه که مذاکرات دوحه پایان یافت، حرکت رو به بالای دلار هم آغاز شد.

حرکتی که بر قیمت طلا و سکه اثر گذاشت و این فلزات گرانبها را گران کرد.

اما در نقطه مقابل قیمت جهانی انس طلا در حال کاهش است. جز این مورد، روز گذشته نرخ بیکاری آمریکا هم منتشر شد. این گزارش بیانگر این بود که بیکاری در آمریکا کاهش پیدا کرده و همین آمار سیگنال کاهشی به قیمت طلا داد و انس جهانی بالاخره بعد از مدت‌ها به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید.

حالا سکه و طلا از یک سو تحت افزایش قیمت دلار قرار دارند و از سوی دیگر تحت کاهش قیمت جهانی طلا. طلا در کدام مسیر حرکت می‌کند، صعودی یا نزولی؟

قیمت طلا و سکه چند؟

مروری بر روند بازار نشان می‌دهد که قیمت طلا و سکه روز گذشته ۱۱ تیر ماه روند افزایشی داشت. هر سکه تمام بهار به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود.

نیم‌سکه، ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شد. قیمت ربع‌ سکه و سکه یک گرمی هم به ترتیب ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۳ میلیون تومان است.

پیش‌بینی بازار طلا و سکه

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوزدرباره روند بازار گفت:. با در نظر گرفتن رکود تورمی در سطح جهانی، احتمال کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در جهان انتظار نمی‌رود که قیمت طلا رشد شدیدی را تجربه کند.

از طرف دیگر،‌ با توجه به اینکه احتمال توافق برجام در روزهای فعلی نسبت به گذشته بیشتر شده می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت دلار باز هم در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

این کارشناس می‌گوید: طلا در کوتاه مدت چندان رشد قیمتی بالایی را تجربه نمی‌کند. اما در آینده بلندمدت انتظار رشد قیمت طلای داخلی وجود دارد.

حباب سکه چقدر شد؟

با توجه به روند افزایشی بازار، حباب سکه هم بیشتر شده است. حباب سکه امامی به یک میلیون و ۹۹۴ هزار تومان رسید.

حباب نیم سکه یک میلیون و ۶۵۴ هزار تومان، حباب ربع سکه دو میلیون تومان و حباب سکه گرمی حدود یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا