اقتصادی

هفته کاهشی طلای جهانی/ سکه در تعقیب دلار

سکه امامی روز گذشته ۱۵میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت خورد که از افزایش روزانه ۴۶۰ هزار تومانی حکایت می‌کرد.

به گزارش روند بازار، قیمت طلای جهانی روز جمعه دوباره کاهش داشت و در مسیر نزولی هفته را به پایان رساند، زیرا تقویت دلار و افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جذابیت این فلز امن را کاهش داد.

به این ترتیب در پایان هفته‌‌ای که گذشت، هر اونس طلای جهانی ۱۸۴۱ دلار و ۹۰ سنت قیمت خورد تا از کاهش هفتگی ۸/ ۱ درصدی حکایت کند. فدرال رزرو آمریکا این هفته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد و بانک ملی سوئیس نیز برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد.

بانک انگلستان نیز از این روند پیروی کرد. جی پی مورگان در یادداشتی گفت: «در حالی که تورم قوی‌‌تر برای قیمت‌‌های (فلزات گرانبها) صعودی است، اکنون با قیمت‌‌گذاری تهاجمی‌‌تر برای واکنش سیاستی از سوی فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی به سرعت مقابله می‌شود و احتمالا قیمت‌‌ها را محدود نگه می‌‌دارد.»

افزایش روزانه ۴۶۰ هزار تومانی سکه


قیمت سکه امامی روز گذشته ۱۵میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت خورد که از افزایش روزانه ۴۶۰ هزار تومانی حکایت می‌کرد. به نظر می‌‌رسد ناامیدی سرمایه‌گذاران از احیای برجام و انتظارات برای افزایش تورم در سال جاری از مهم‌ترین دلایل بازگشت نرخ دلار و سکه به مسیر صعودی است.

شرایطی که حتی نتوانست اثر منفی کاهش نرخ جهانی فلز زرد را در بازار سکه منعکس کند و این مسکوک گرانبهای داخلی را همراستا با نوسانات اسکناس آمریکایی به صعود واداشت.

این روند صعودی در حالی رقم خورد که در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد تغییر مسیر و کاهش قیمت‌‌ها در بازار ارز و سکه بودیم اما به نظر می‌‌رسد افزایش قیمت اخیر در بازار ارز، صرفا یک اصلاح قیمتی در روند نزولی این ‌‌روزهای بازار باشد.(دنیای اقتصاد)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا