هفته کاهشی طلای جهانی/ سکه در تعقیب دلار

سکه امامی روز گذشته ۱۵میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت خورد که از افزایش روزانه ۴۶۰ هزار تومانی حکایت می‌کرد.

به گزارش روند بازار، قیمت طلای جهانی روز جمعه دوباره کاهش داشت و در مسیر نزولی هفته را به پایان رساند، زیرا تقویت دلار و افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جذابیت این فلز امن را کاهش داد.

به این ترتیب در پایان هفته‌‌ای که گذشت، هر اونس طلای جهانی ۱۸۴۱ دلار و ۹۰ سنت قیمت خورد تا از کاهش هفتگی ۸/ ۱ درصدی حکایت کند. فدرال رزرو آمریکا این هفته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد و بانک ملی سوئیس نیز برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد.

بانک انگلستان نیز از این روند پیروی کرد. جی پی مورگان در یادداشتی گفت: «در حالی که تورم قوی‌‌تر برای قیمت‌‌های (فلزات گرانبها) صعودی است، اکنون با قیمت‌‌گذاری تهاجمی‌‌تر برای واکنش سیاستی از سوی فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی به سرعت مقابله می‌شود و احتمالا قیمت‌‌ها را محدود نگه می‌‌دارد.»

افزایش روزانه ۴۶۰ هزار تومانی سکه


قیمت سکه امامی روز گذشته ۱۵میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت خورد که از افزایش روزانه ۴۶۰ هزار تومانی حکایت می‌کرد. به نظر می‌‌رسد ناامیدی سرمایه‌گذاران از احیای برجام و انتظارات برای افزایش تورم در سال جاری از مهم‌ترین دلایل بازگشت نرخ دلار و سکه به مسیر صعودی است.

شرایطی که حتی نتوانست اثر منفی کاهش نرخ جهانی فلز زرد را در بازار سکه منعکس کند و این مسکوک گرانبهای داخلی را همراستا با نوسانات اسکناس آمریکایی به صعود واداشت.

این روند صعودی در حالی رقم خورد که در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد تغییر مسیر و کاهش قیمت‌‌ها در بازار ارز و سکه بودیم اما به نظر می‌‌رسد افزایش قیمت اخیر در بازار ارز، صرفا یک اصلاح قیمتی در روند نزولی این ‌‌روزهای بازار باشد.(دنیای اقتصاد)

خروج از نسخه موبایل