اقتصادی

عرضه قارچ بالاتر از نرخ ۶۵ هزار تومان گران‌فروشی است

رئیس انجمن‌پرورش دهندگان قارچ گفت: قیمت هر کیلو قارچ بسته به کیفیت آن ۵۲ تا ۶۵ هزار تومان است و عرضه قارچ فله بالاتر از ۶۵ هزار تومان گران‌فروشی است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی رجبی گفت: در ۶ ماهه دوم سال، واحدهای پرورش قارچ همانند سنوات قبل با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می دهند.

به گفته او، هم اکنون قارچ به عنوان یک پروتئین و غذای سالم در سبد مصرفی تمامی آحاد جامعه جایگاه دارد.

رجبی می‌گوید: بنابر آمار ورودی روزانه قارچ تهران ۷۰ تن است که نسبت به ۶ ماهه قبل ۲ برابر است.

رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان قارچ گفت: برآوردها حا‌کی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۱۸۰ هزارتن برسد.

او قیمت کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه را ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان و مصرف کننده ۵۲ تا ۶۵ هزار تومان بسته به کیفیت در نقاط مختلف اعلام کرد و گفت: عرضه قارچ فله بالاتر از ۶۵ هزار تومان گران‌فروشی است.

رجبی ادامه داد: علی رغم‌ افزایش قیمت برخی مواد اولیه، نرخ قارچ در راستای کمک به بازار و مصرف کننده تغییری نداشته است.

رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان قارچ از صادرات روزانه ۲۰ تن قارچ خبر داد و گفت: هم اکنون عمده صادرات به امارات و عراق در حال انجام است، اما بدلیل بازار مناسب روسیه برای قارچ انتظار می رود که وزارت جهاد و وزارت صمت هر چه سریع تر موانع صادرات را مرتفع کنند تا بتوانیم ارز آوری خوبی داشته باشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا