اقتصادی

قیمت مرغ گرم ۳۱ خرداد ۱۴۰۱/ کمبودی در بازار مرغ نیست

قیمت مرغ گرم امروز سه‌شنبه (۳۱ خرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

به گزارش روند بازار، قیمت مرغ گرم در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

کمبودی در بازار مرغ نیست


به نقل از همشهری، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم از سوی دولت ۶۰ هزار تومان تعیین شده و این محصول با وجود افزایش قیمت در هفته‌های اخیر هنوز به قیمت مصوب تعیین شده نرسیده است.

با توجه به افزایش تولید، قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران در هفته‌های گذشته ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود اما در روزهای اخیر به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده است. با وجود افزایش قیمت، گفته می‌شود کمبودی در بازار نیست و همچنان تولید بیش از تقاضاست.

گوشت گوساله هم در هفته‌ گذشته اندکی کاهش قیمت داشت اما نرخ گوشت گوسفندی در بازار طی یک ماه گذشته رشد داشته است.

قیمت شقه گوسفندی از کیلویی ۱۷۵ هزار تومان به ۱۹۰ هزار تومان در هفته گذشته رسید اما فعالان بازار با استناد به رشد هزینه نگهداری دام و افزایش کشتار، از احتمال کاهش قیمت گوشت می‌گویند.

مشکل تن ماهی و رب همچنان پابرجاست


تا پیش از تعیین تکلیف قیمت روغن در یک‌ماه و نیم پیش، تن ماهی و رب جزو کالاهای تحمیلی بودند که از سوی شرکت‌های تولیدکننده روغن به عمده‌فروشی‌ها داده می‌شد، اما این روزها نه‌تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه‌ توزیع عادی این محصولات هم با مشکل مواجه شده و شرکت‌های معروف تولیدکننده، به‌دلیل نارضایتی از قیمت‌های کنونی از توزیع این دو محصول تعزیراتی در بازار امتناع می‌کنند.

قیمت کنونی قوطی‌های ۸۰۰ گرمی رب گوجه بین ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان است که قیمت‌های بالای ۴۰هزار تومان مربوط به برندهای شناخته شده است.

گرچه کمبود رب و تن ماهی به اندازه‌ای نیست که شرایطی بحرانی ایجاد کند اما مشاهدات میدانی حاکی از نبود برندهای مطرح این دو محصول در فروشگاه‌ها است و مصرف‌کنندگان ناچارند تولیدات شرکت‌های کمتر شناخته شده را خریداری کنند.

برای تن ماهی هم شرایط مشابه رب است؛ در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی از نام‌های معروف کمتر نشانی هست و قیمت برخی از کم نام و نشان‌ها هم به ۴۰هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که به‌گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو، سازمان حمایت سقف ۳۵هزار تومان را برای کنسرو تن ماهی ساده ۱۸۰گرمی تعیین کرده و قیمت بیش از این برای کنسروهای بدون افزودنی‌ مجاز نیست.

سندیکای صنایع کنسرو از اردیبهشت ماه با استناد به آنالیز قیمت تولید، تقاضای افزایش قیمت این دو محصول را به سازمان حمایت ارائه کرده اما این درخواست فعلا بی‌پاسخ مانده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا