اقتصادی

کاهش قیمت نفت خام به زیر ۴۰ دلار

قیمت نفت خام برنت در ابتدای معاملات امروز به ۳۹ دلار و ۲۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۳۶ دلار و ۵۵ سنت کاهش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر ، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۸ و ۲۹ دقیقه امروز (پنجشنبه، ۱۵ خردادماه) به ۳۹ دلار و ۲۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۳۶ دلار و ۵۵ سنت رسید.

قیمت نفت امروز بر خلاف روند افزایشی دیروز به دلیل نگرانی از کسب موافقت تولیدکنندگان عمده نفت خام برای ادامه روند کاهش تولید بی‌سابقه کنونی ائتلاف اوپک پلاس کاهش یافته است، افزایش ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی ایالات متحده هم سبب تشدید این نگرانی شده است.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز چهارشنبه (۱۴ خردادماه) ۳۹ دلار و ۷۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۷ دلار و ۲۹ سنت بود.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا در این باره گفت: بازار به تحولات اوپک توجه کرده است و معتقد است دستیابی به توافق پیچیده‌تر از آنچه انتظار می‌رفت خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا