اقتصادی

قیمت گوشت قرمز ۱۳ تیر ۱۴۰۱

قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه ۱۳ تیر نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

به گزارش روند بازار، قیمت گوشت قرمز در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

گوشت قرمز؛ همچنان گران

به نقل از همشهری‌آنلاین، همزمان با تخم‌مرغ، گوشت قرمز هم در ماه‌های اخیر نوسان قیمت زیادی داشته، هرچند جهت حرکت پیکان قیمت این کالا در مقطعی رو به پایین بوده اما همچنان قیمت‌های بازار با قدرت خرید بخش زیادی از مصرف‌کنندگان متناسب نیست.

در خردادماه گوشت قرمز گوساله و گوسفندی هر دو در مقاطعی کاهش قیمت داشتند و گوشت گوسفندی به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان این کالا کاهشی تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلوگرم را نیز شاهد بود که دلیل آن نبود استقبال مصرف‌کنندگان اعلام شد.

آخرین قیمت اعلام شده برای هر کیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ هزار تومان و برای هر کیلو ران گوساله ۱۷۰ هزار تومان بوده است که همچنان برای بخش زیادی از مردم گران محسوب می‌شود.

این در حالی است که شرایط گوشت نیز از جهت تولید مازاد بر نیاز همانند تخم مرغ است اما مصرف‌کنندگان از این تولید بیش از تقاضا سودی نمی‌برند.

در خرده‌فروشی‌ها هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان، هر کیلو ران گوسفندی ۱۷۵ هزار تومان، هر کیلو سردست گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان و هر کیلو کف‌ دست با ماهیچه ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. برای هر کیلو سردست گوساله قیمت ۱۷۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله ۱۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

مرغ؛ هر روز یک قیمت

نوسان قیمت مرغ از دیگر اقلام پروتئینی بیشتر بوده است. این کالا که دولت برای هر کیلو گرم آن قیمت ۶۰ هزار تومان تعیین کرده تا مدت‌ها بعد از اعلام این نرخ، زیر قیمت مصوب در بازار به فروش می‌رسید و کاهش تقاضا اجازه رشد قیمت را به آن نمی‌داد، در نتیجه تولیدکنندگان با اتخاذ سیاست کاهش جوجه‌ریزی تلاش کردند از افت بیشتر قیمت در بازار جلوگیری کنند.

در خرداد ماه در میادین میوه وتره‌بار نیز هر روز قیمت جدیدی برای مرغ اعلام می‌شد که از ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان متغیر بود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در حال حاضر آخرین قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار حدود قیمت مصوب یعنی ۶۰ هزار تومان است و در صورت قطعه بندی قیمت تا ۷۵ هزار تومان نیز بالا می‌رود.

هر کیلو ران مرغ بدون پوست در حال حاضر بین ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ کامل ۷۶ تا ۷۸ هزار تومان قیمت دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا