اقتصادی

قیمت گوشت در ۲۲ مهر ۱۴۰۰

انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته بدون تغییر قیمتی خاصی عرضه شدند. در این میان، مدیر‌عامل اتحادیه دام سبک گفته است که تعدادی از دامداران ورشکسته و تعدادی در حال ورشکستگی هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت انواع گوشت قرمز در بیستم و دوم مهر ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است (بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۴۴,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۶,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰
گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۴۶,۰۰۰
گردن گوساله

۱۲۶,۰۰۰
قلم گوساله

۱۵,۰۰۰
سردست گوسفندی

۱۲۵,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۲,۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۴.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۲,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

دامداران ورشکسته هستند

در این میان، افشین صدر دادرس مدیر‌عامل اتحادیه دام سبک، با اشاره به اینکه تعدادی از دامداران ورشکست و تعدادی در حال ورشکستگی هستند، گفت: با توجه به زایش‌های پاییزه و شرایط خشکسالی و پیش‌بینی بارش‌های سال آبی جاری، دولت هر چه سریع‌تر برای حفظ سرمایه‌های ملی کشور باید تمهیداتی بیندیشد.

وی افزود: اگر دولت برنامه حمایتی بکار نگیرد، سرمایه‌های دامداران از بین می‌رود که با این وجود برای حفظ تولید در بخش دام بخصوص سبک باید اقدامات فوری و ضربتی انجام گیرد.

صنعت دام به بن بست رسیده است

صدر دادرس با اشاره به اینکه صنعت دام کشور بویژه دام سبک به بن بست رسیده است، بیان کرد: با وجود انباشت دام در واحدهای دامداری، گرانی نهاده‌های داخلی، کمبود نهاده‌های دولتی، آزادسازی صادرات در کنار خرید حمایتی داخلی راه‌حلی مناسب در جهت حمایت هم زمان از دامداران و مصرف کنندگان است.

وی افزود: مسئولان طی یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند ارز حاصل از صادرات را نهاده واردکنند و یا مابه‌التفاوت ارز حاصل از صادرات را به دهک‌های آسیب‌پذیر یارانه نقدی دهند، در غیر این صورت بی‌توجهی دولت منجر به نابودی سرمایه‌های دامی و ژنتیکی کشور می‌شود.

توقف صادرات، گوشت را ارزان نکرد

مدیر عامل اتحادیه دام سبک در واکنش به بیان اظهاراتی مبنی بر تاثیر صادرات دام بر بازار گوشت بیان کرد: در شرایط کنونی با وجود بسته بودن صادرات دام هم، قیمت گوشت بالاست که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا مسئولان با جلوگیری از صادرات توانسته‌اند جلوی التهاب بازار را بگیرند که حال اظهاراتی مبنی بر نوسان قیمت گوشت با آزادسازی صادرات مطرح می‌کنند؟

به گفته وی، با صادرات دام در کنار خرید حمایتی داخلی و توزیع گوشت گرم داخلی توسط دستگاه‌های مسئول و سایر اقداماتی از این دست، امکان حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل و التهاب احتمالی قیمت گوشت ناشی از صادرات فراهم می‌شود.

این مقام مسئول گفت: نباید به بهانه حمایت از مصرف‌کننده، دامدار را در شرایط کنونی تنها گذاشت و دامداری کشور را از بین برد تا در آینده برای تامین‌نیاز کشور مجبور به واردات گوشت از کشورهای برزیل، ازبکستان و… شویم و امنیت غذایی کشور را به مخاطره بیندازیم (باشگاه خبرنگاران جوان).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا