اقتصادی

محمد علی دهنوی، رئیس سازمان بورس شد

در جلسه امروز شورای عالی بورس، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به محمد علی دهنوی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی رسید.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از مهر، محمدعلی دهنوی در جلسه امروز شورای عالی بورس، جایگزین حسن قالیباف اصل شد.

دهنوی که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن بود و هم اکنون به عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است.

دهنوی همچنین عضویت در هیأت علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد.

حسن قالیباف اصل که در موقعیت دشوار آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی (ETF) ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شد، یک هفته پیش استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه کرده بود.

قالیباف در حالی استعفا داد که بورس تهران علیرغم رشد شارپی در چهار ماه اول امسال، از ۱۹ مردادماه از قله تاریخی دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شروع به عقب نشینی کرد و پس از طی کردن سه ماه نزولی، و در حالی که بسیاری از سهامداران خرد در حاشیه زیان قرار گرفته بودند، از حدود دو ماه قبل مجدداً در مدار صعودی قرار گرفت اما نتوانست این روند را ادامه دهد و از سه هفته قبل مجدداً به سیر نزولی خود بازگشت. اینک شاخص کل بورس که دماسنج اصلی بازار سهام است از قله تاریخی مردادماه و عدد ۲.۱ میلیون واحدی، حدود یک میلیون واحد عقب نشینی کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا