سیاسی

ناتو توسعه پیدا می‌کند/ جنگ اوکراین شاید سال‌ها طول بکشد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: ما ناتو را با نیروهای بزرگتری توسعه خواهیم داد که در صورت نیاز برای مداخله سریع آماده باشند.

به گزارش روند بازار، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: مطمئنم که سوئد و فنلاند به ناتو ملحق می‌ شوند.

مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما ناتو را با نیروهای بزرگتری توسعه خواهیم داد که در صورت نیاز برای مداخله سریع آماده باشند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این باره ادامه داد: جنگ در اوکراین ممکن است سال‌‌ها طول بکشد و ما باید آماده حمایت بلندمدت از این کشور باشیم. مطمئن هستم که سوئد و فنلاند به ما ملحق خواهند شد و بر دیدگاه‌ های مختلف غلبه خواهند کرد.

«ینس استولتنبرگ» درباره امتناع ترکیه از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اضافه کرد: این اولین بار نیست که بین متحدان اختلاف ایجاد می‌ شودغ فکر می کنم با مذاکره و گفتگو بتوان بر این مشکل غلبه کرد.

وی پیشتر نیز در گفتگو با یک هفته نامه آلمانی درباره جنگ اوکراین گفته بود: ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است جنگ در اوکراین سال‌‌ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم، حتی اگر هزینه‌‌ها نه تنها برای حمایت نظامی، بلکه به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی بسیار بالا باشد.

در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که مخالفتی با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ندارد. رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص چشم انداز پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت: ما مخالفتی با آن نداریم. این (اتحادیه اروپا) یک ائتلاف نظامی نیست. این حق هر کشوری است که به اتحادیه‌های اقتصادی بپیوندد.

اتحادیه اروپا روز جمعه توصیه کرد که اوکراین و مولداوی نامزدهای عضویت در این اتحادیه به شمار بروند. این توصیه اتحادیه اروپا نقطه عطفی در مسیر بالقوه این کشورها به عنوان بخشی از جمهوری‌های شوروی سابق برای پیوستن به بزرگترین بلوک تجاری جهان می‌ باشد.

اگر تصمیم و پیشنهاد کمیسیون اروپا در نشست هفته آینده به تصویب برسد، چنین تصمیمی بر آینده جنگ و درگیری در اوکراین نیز تأثیر خواهد گذاشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا