کسب و کار

نرده چوبی انتخابی منحصر به فرد و ارزشمند برای راه پله شما!

نرده چوبی می تواند انتخابی عالی و ارزشمند برای راه پله شما باشد.استفاده از نرده چوبی برای حفاظت و ایمنی راه پله یک انتخاب رایج است که در این مقاله به بررسی جزئی تر این وسیله جذاب خواهیم پرداخت.

به نقل از گروه مهندسی آژمان، نرده ها از زمان های دور به جهت ایمنی مورد استفاده قرار می گرفتند و کاربرد های زیادی در بخش های مختلفی داشتند.

امروزه نرده ها را می توان از جنس های مختلفی پیدا کرد مانند نرده فلزی شیشه ای و… اما چوب از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز استفاده از نرده چوبی رواج بسیاری دارد.

اخبار مرتبط

کاربرد های نرده چوبی

نرده ساخته شده از چوب، علاوه بر دکوراسیون داخلی و راه پله، در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش به برخی از موارد استفاده از این نوع نرده ها خواهیم پرداخت.

نرده چوبی راه پله

یکی از موارد استفاده از نرده چوبی، استفاده از آن در راه پله است.این استفاده یک ترکیب خارق العاده به وجود می آورد که هم به هدف زیبایی و هم به هدف ایمنی، یک راه پله جذاب را فراهم می آورد.

این نوع از نرده می تواند مکملی بسیار زیبا و همچنین کاربردی برای یک راه پله چوبی باشد. پله چوبی که خود یک راه پله طبیعی جذاب است، با استفاده از نرده چوبی راه پله می تواند جلوه ای خاص و منحصر به فرد به دکوراسیون شما بدهد.

نرده چوبی راه پله دگرگونی جذابی را در دکوراسیون داخلی شما ایجاد، و حال و هوای خانه را به دلیل جنس طبیعی خود با نشاط تر می کند.

پله چوبی

نرده چوبی تراس و بالکن

علاوه بر راه پله، نرده چوبی کاربرد های مختلف دیگری نیز دارد یکی از این کاربرد ها استفاده از این نرده ها به عنوان محافظ تراس و بالکن می باشد.این نرده ها باید از چوبها مقاوم تهیه شده و با رنگ و لاک محافظ، از آن ها مراقبت شود تا در فضای باز و شرایط جوی مختلف، از خود استقامت نشان دهند.

نرده چوبی تراس می تواند تاثیر بسزایی در نمای اختمان شما داشته باشد.

نرده چوبی باغچه

باغچه یک فضای سرسبز و طبیعی است که اگر از نرده های ساخته شده از چوب برای محافظت از آن استفاده شود، جلوه طبیعی و زیبایی خلق می شود.

نرده های باغچه نیز به دلیل قرار گیری در فضای خارجی باید از چوب ها مقاوم و با دوام برای ساخته آن ها استفاده شود.

در محوطه، روف گاردن و فضای باز

استفاده از نرده چوبی می تواند در محوطه سازی و روف گاردن نیز صورت بگیرد.این استفاده به دو منظور ایمنی و یا زیبایی صورت می گیرد که البته می توان از آن برای هر دو منظور استفاده کرد.

در روف گاردن می توان از نرده چوبی سنتی برای روی دیواره ها و یا حتی برای ساخت آلاچیق نیز استفاده کرد.

در کل استفاده از این نرده ها دامنه استفاده گسترده ای را شامل می شود.در کشتی، پشت بام،فضا های عمومی و بسیاری از بخش ها مورد استفاده قرا گرفته و هیچ وقت قدیمی و به اصطلاح دمده نمی شوند.

نرده چوبی راه پله_گروه مهندسی آژمان

مزایای نرده چوبی راه پله

نرده چوبی راه پله، مزایا و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • زیبایی و ظاهری دلنشین
  • دوام و مقاومت بالا
  • طبیق پذیری بی نظیر
  • نصب آسان و بی دردسر نرده چوبی
  • راحتی در تعمیر و یا تعویض
  • امکان رنگ شدن با طیف گسترده ای از رنگ ها
  • قیمت نرده چوبی راه پله به صرفه است
  • حس طبیعی و دلپذیر متریال چوب
  • و…

این ها برخی از مزایای استفاده و خرید نرده و پایه نرده چوبی برای استفاده در راه پله و یا فضای خارجی هستند که دلیل رایج شدن و مورد استفاده قرار گرفتن نرده های ساخته شده از جنس چوب را مشخص می کنند.

گروه مهندسی آژمان

چوب هایی که در ساخت نرده بکار می روند

با توجه به گستردگی چوب و وجود انواع مختلفی از آن، می توان نرده چوبی را با استفاده از انواع مختافی از چوب ساخت.

در این بخش به معرفی و بررسی کلی چند چوبی که بیشترین استفاده را در ساخت نرده چوبی راه پله دارند می پردازیم.

  • چوب روسی
  • چوب راش
  • چوب بلوط

چوب روسی

چوب روسی یک چوب مقاوم و بسیار پر استفاده می باشد که همانطور که از اسمش پیداست متعلق به روسیه است و از آن کشور وارد ایران می شود.این چوب همان چوب درخت کاج است که در ایران به دلیل خوشکار بودن و هزینه معقول، در بسیاری از بخش ها از جمله در ساخت نرده چوبی راه پله نیز بکار می رود.

در بین چوب های مورد استفاده برای ساخت نرده چوبی، این چوب هزینه و قیمت پایین تری نسبت به بقیه دارد.

چوب راش

چوب راش چوبی بسیار مقاوم و سر سخت است که از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته و در صنعت مبل سازی بسیار معروف است.این چوب از درختی به همین نام تهیه می شود که در شمال کشور خودمان نیز رشد می کند.اما به دلیل خطر انقراض و محافظت از این درخت، اکثر چوب های راش که در کشور ایران مورد استقبال و استفاده قرار می گیرند از کشور گرجستان وارد می شوند.

چوب راش گرجستان گره های کمی دارد و نقش و نگار خیلی جالبی ندارد.این چوب از نظر قیمت از چوب روسی کمی گران تر است.

نرده چوبی با چوب بلوط

چوب بلوط یک چوب بسیار با دوام است که رنگی مایل به قهوه ای دارد.این از نظر کیفتی و دوام، از دو چوب قبلی بهتر است.چوب بلوط برای ساخت نرده چوبی توصیه می شود زیرا دوام، زیبایی و ماندگاری عالی این چوب، سبب می شود تا نرده های ساخته شده با چوب بلوط به بهترین شکل ممکن عملکرد زیبایی و ایمنی را تامین کنند.

لازم به ذکر است که قیمت چوب بلوط نیز از چوبهای راش و روسی بیشتر است.

نتیجه

در این مقاله دیدم که نرده چوبی چه ویژگی هایی دارد و کاربرد های مختلف آن در راه پله، تراس، باغچه، روف گاردن و فضای باز و… را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر به دنبال خرید نرده و پایه نرده چوبی هستند می توانید به وب سایت گروه مهندسی آژمان به نشانی azhman-group.com مراجعه کنید.این گروه با سالها تجربه در این زمینه از برترین مجریان نرده،کف پله چوبی و راه پله دوبلکس می باشد و برای ارائه خدمات، مشاوره و آخرین قیمت پله چوبی به شما آماده همکاری می باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا