دانش و فناوری

کاهش مرگ بیماران کرونایی بستری در بیمارستان با آسپرین

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد آسپرین ممکن است به کاهش خطر مرگ در بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کمک کند.

به گزارش روند بازار به نقل از هلث دی نیوز، محققان دانشگاه جرج واشنگتن داده‌های بیش از ۱۱۲,۰۰۰ بیمار بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ متوسط را از اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل کردند.

در مقایسه با بیمارانی که آسپرین دریافت نکردند، افرادی که در روز اول بستری آسپرین دریافت کردند، ۱.۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و همچنین خطر لخته شدن خون بودند.

بر اساس این مطالعه، به نظر می‌رسد که بیماران مسن و آنهایی که دارای سایر مشکلات سلامتی هستند، به ویژه از درمان زودهنگام آسپرین سود می‌برند.

دکتر «جاناتان چاو»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «این سومین مطالعه ما و تجمیع ۱۵ ماه کار در مورد استفاده از آسپرین در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان است.»

وی در ادامه افزود: «ما همچنان دریافتیم که استفاده از آسپرین با نتایج بهبود یافته و میزان کمتر مرگ و میر در بیماران بستری در بیمارستان مرتبط است. همچنین از آنجائیکه آسپرین ارزان و به‌راحتی در دسترس است، در بخش‌هایی از جهان که درمان‌های گران‌تر ممکن است در دسترس نباشند، مهم است.»

خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا