اقتصادی

نماد اپال روز چهارشنبه عرضه اولیه می‌ شود

سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی فارس با نماد اپال در روز چهارشنبه خبر داد.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه «اپال پارسیان سنگان» : غول سنگ آهن خاورمیانه

به گزارش روند بازار بورس به نقل از پایگاه خبری بااقتصاد، سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی فارس با نماد «اپال» در روز چهارشنبه خبر داد. اطلاعیه عرضه اولیه به شرح زیر است:

شرکت اپال پارسیان سنگان که آن را یکی از شرکت های غول حوزه صنعت معدن کشور می دانند، در فهرست عرضه اولیه قرار گرفت. سهامدار عمده شرکت اپال پارسیان سنگان نیز بانک پارسیان می باشد. همان طور که می دانید، ‌سهامدار عمده بانک پارسیان، سهامی چون خگستر و خودرو است. گفته شده که فولاد مبارکه اصفهان نیز به دنبال خرید بخش قابل توجهی از سهام شرکت اپال سنگان پارسیان است. ۴۰ درصد سهام اپال سنگان پارسیان در اختیار ایمیدرو است.

شرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان سنگان در حوزه توسعه کارخانه های کنستانتره و گندله سازی در مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است. سایت شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان که با نام مخفف OPSIM‌ شناخته می شود در نشانی OPALSKANIPARS.COM قرار دارد.

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سینگان در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. ظرفیت اسمی تولید گندله آن ۵ میلیون تن و ظرفیت اسمی تولید کنستانتره شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان ۵ میلیون تن است. ۴۰ درصد شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در اختیار ایمیدرو و ۶۰ درصد در اختیار اپال فولاد شرق پارسیان از شرکت های زیر مجموعه بانک پارسیان است. اپال پارسیان سنگان دارای زمینی به مساحت ۲ میلیون متر مربع است. یکی از تولید کنندگان کنستانتره سنگ آهن در ایران همین شرکت اپال پارسیان سنگان است که بزودی عرضه اولیه می شود.

سرمایه گذاری اپال پارسیان سنگان در گندله سازی در منطقه سنگان را باید از مشارکت های موفق دولت با بخش خصوصی دانست که امیدواریم با حضور این شرکت در بورس، مسیر رونق و افزایش سودآوری و تامین سرمایه برای توسعه پروژه های فعلی و آینده آن، تسهیل و تسریع شود.

شرکت اپال کانی پارس به عنوان هلدینگ معدنی شرکت سرمایه گذاری پارسیان، ۲۹ آبان سال ۱۳۸۵ ثبت شد. عمده فعالیت در حوزه صنعت معدن است. این شرکت به صورت غیر مستقیم از طریق سرمایه گذاری در شرکت های اپال فولاد شرق پارسیان و پارس فولاد سبزوار، اهداف خود را به پیش می برد. طبق اعلام شرکت اپال پارسیان سنگان ، شرکت vale معاملات سنگ آهن را از طریق فناوری بلاکچین انجام می دهد که امیدواریم همه شرکت های ایرانی در بورس، از این فناوری برای توسعه کسب و کار خود در ایران عصر ۱۴۰۰ استفاده کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا