فرهنگی

هجدهمین جشنواره کتاب رشد به کار خود پایان داد

صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش هجدهمین جشنواره کتاب رشد به کار خود پایان داد و ۱۱ اثر برگزیده کمک آموزشی و ۱۹ اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، صبح امروز آیین پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حسن ملکی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مدرسه دارالفنون به صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی برگزار شد.

کیومرث جهانگردی دبیر این دوره از جشنواره در ابتدای این برنامه گفت: جشنواره کتاب معمولاً به این صورت برگزار می‌شود که کتاب‌های سال قبل بررسی می‌شود و امسال هم کتاب‌های سال ۹۸ بررسی شد که ۳۴۹۹ کتاب به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: ۱۴۶۳ عنوان به عنوان کتاب آموزشی مناسب تشخیص داده شد و در دو سایت مخصوص این کار معرفی می‌شود تا اولیا و مدارس بتوانند از آن استفاده کنند و مدارس باید منحصراً از این کتاب‌ها باید برای مدرسه خریداری و تهیه کنند البته می‌دانیم ممکن است این مسیر به شکل‌های مختلف دور زده شود. البته فهرستگانی هر سال تهیه می‌شود که کتاب‌ها را طبقه بندی شده معرفی می‌کنند

جهانگردی بیان کرد: اما از این ۱۴۶۳ کتاب‌هایی که حداقل ۷۰ نمره را که دریافت کند به عنوان کتاب شایسته تقدیر و کتاب‌هایی که بالای ۸۰ نمره را دریافت کند شایسته برگزیده شدن به گروه داوری معرفی می‌شوند که امسال هم داوری‌ها به صورت مجازی برگزار شد. در نهایت ۱۱ اثر برگزیده و ۱۹ اثر را شایسته تقدیر تشخیص داده شد. ۱۲۷۸ ناشر در سامانه ما ثبت نام کردند.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد به نکات مثبت هر گروه داوری اشاره کرد و ادامه داد: داوران درباره نمونه‌های خوب آثار فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان ابراز خرسندی کردند، مشاهده رشد مفاهیم و موضوعات کاربردی در کتب امسال قابل مشاهده بود و کتب مربوط به محیط زیست افزایش پیدا کرد.

جهانگردی گفت: بیان ساده در حوزه مطالعات اجتماعی و آثار ترجمه‌ای، دانش افزایی و کاهش کتب حوزه یارانه، تلاش مولفان برای دانش‌آموزان پرسشگر و خلاق از نمونه‌های دیده شده در بیانیه داوران است.

وی به سهم بالای کتب ترجمه‌ای نسبت به کتب تالیفی اشاره کرد و افزود: عدم توجه به پرورش شایستگی پایه و مهارت کاوشگری و کم‌توجهی به علم و فناوری، ضرورت ناشران به استفاده از ظرفیت هنرمندان و عکاسان بومی، صورت افزایش جذابیت‌های محتوایی و ظاهری برای دانش‌آموزان، تنوع پایین آثار از موارد دیگر اشاره شده از سوی داوران است که باید در جشنواره‌های بعدی به آن پرداخته شود.

خبرنگار: آزاده سهرابی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا