اقتصادیدانش و فناوریکسب و کار

هر آنچه که در مورد زیورآلات نقره باید بدانید

قیمت نقره چگونه محاسبه شده و تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

نقره از محصولات با ارزش به شمار آمده و در جایگاه خوبی بعد از طلا و پلاتین قرار میگیرد. حال تولید کنندگان با بهره گیری از فلز نقره، اقدام به تولید انواع نقره جات زیبا و متنوع نموده اند، محصولاتی که در عین زیبایی، قیمت کمتری نسبت به زیورآلات طلا داشته و از این رو محبوبیت یافته اند، عده ای از افراد هم که توانایی خرید طلا ندارند، نقره را جایگزین آن کرده اند. حال موضوع دیگری که در این بخش می خواهیم به آنها بپردازیم، نحوه محاسبه قیمت نقره و همینطور عوامل تاثیرگذار بر قیمت نقره خواهد بود.

در خصوص نحوه محاسبه قیمت نقره باید بگوییم قیمت این محصول با توجه به عیار نقره تعیین خواهد شد؛ برای مثال اگر عیار نقره، ۹۲۵ (دارای ۹۲.۵ درصد فلز نقره) باشد، این عیار ضربدر قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ (نقره خالص) شده و در انتها، عدد به دست آمده تقسیم بر ۹۹۹ خواهد شد.

اما در ادامه متن می خواهیم به این موضوعات بپردازیم که قیمت نقره از چه عواملی تاثیر می پذیرد؟ یا انس جهانی نقره تحت چه شرایطی تغییر می کند و همچنین قیمت نقره در ایران، تحت چه شرایطی، تغییر خواهد کرد؟ پاسخ همه این سوالات، مشترک بوده و لازم است بگوییم قیمت نقره تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا قرار داشته و اگر میزان عرضه نقره در سطح داخلی کشور یا در سطح جهانی کم باشد، قیمت نقره افزایش خواهد یافت و اگر بر میزان عرضه این محصول افزوده شود، قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد. اما در مورد تقاضا، این موضوع برعکس است؛ یعنی اگر تقاضا برای نقره افزایش پیدا کند، به همان نسبت قیمت نقره هم افزایش خواهد یافت و اگر تقاضا برای نقره، کاهش یابد، قیمت آن هم دچار کاهش خواهد شد. البته به جز میزان عرضه و تقاضا، عوامل موثر دیگر مانند نرخ تورم، نرخ دلار، نوسانات قیمت، وضعیت اقتصاد کشور و سیاست های پولی هم وجود دارند که تعیین کننده قیمت نقره خواهند بود.

آشنایی با انواع محصولات ساخته شده از نقره

نقره که از جایگاه ارزشی بالایی برخوردار بوده و از فلزات نسبتاٌ گرانبها به شمار می آید، برای ساخت بسیاری از محصولات، مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا تمام محصولاتی هم که توسط این فلز ساخته می شوند، از ارزش کافی برخوردار بوده و مورد تایید هستند. در ادامه می خواهیم تا به آشنایی با برخی از زیورآلات نقره بپردازیم. با ما همراه باشید:

  • انگشتر نقره زنانه

این انگشتر زیبا و جذاب که ظاهر زیبایی را به همراه دارد، در مدل های مختلف دیده شده که یکی از جذاب ترین آنها انگشتره نقره سنگی می باشد، یعنی در نگین این انگشتر، از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده شده است، ضمن اینکه باید بگوییم این انگشتر به دلیل برخورداری از فلز نقره، هیچ نوع حساسیتی را برای هیچ یک از افراد ایجاد نکرده و از این رو حائز اهمیت خواهد بود.

  • انگشتر نقره مردانه

این محصول نیز مانند انگشترهای نقره زنانه، در مدل های حلقه ای و نگین دار موجود بوده و نگین های درشت سنگی در وسط انگشتر خودنمایی می کنند که جلوه خاصی را به دست خواهند داد. همچنین باید بگوییم این انگشتر، دارای عیار مختلفی است که بهترین نوع آن انگشتر نقره ۹۲۵ عیار است؛ یعنی درصد بالایی از آن را فلز نقره تشکیل داده است.

  • ساعت نقره

بی شک ساعت نقره یکی از زیباترین ساعت هایی است که دیده شده و هر یک از آقایان و خانم ها می توانند بسته به سلیقه و نیاز خود، ساعت های نقره ای جذاب را در مدل های ساده یا طرح دار و شکیل سفارش دهند؛ این ساعت با توجه به ارزشی که دارد، بهترین گزینه برای هدیه دادن محسوب می شود.

بهترین قیمت نقره
بهترین قیمت نقره
  • گردنبند نقره

گردنبند های نقره بسته به سلیقه افراد در مدلها و قیمت های مختلف یافت می شوند. مدلهای چشم نظر، فیروزه، عقیق و بسیاری از مدلهای دیگر که قابل استفاده در مجالس و مهمانی ها خواهد بود.

  • گوشواره نقره

گوشواره نقره یکی از اکسسوری های محبوبی است که توسط خانم ها استفاده شده و برای استفاده در موقعیت های خاص، مناسب خواهد بود؛ البته امکان استفاده از این گوشواره به صورت روزانه نیز وجود خواهد داشت. اما در مورد مدل های گوشواره نقره باید بگوییم که مدل های خاصی مثل گوشواره بخیه ای، گوشواره آویز، گوشواره کلیپسی، گوشواره میخی، حلقه ای و فشرده را به خود اختصاص داده است.

اطلاعاتی راجع به خواص نقره

نقره نه تنها یک فلز ارزشمند محسوب می شود که روز به روز بر جایگاه آن افزوده می گردد، بلکه دارای خواص بسیار زیادی است؛ در ادامه اطلاعاتی را راجع به خواص نقره ارائه خواهیم داد:

  • افزایش گردش خون
  • تنظیم سوخت و ساز بدن
  • افزایش آرامش روانی
  • کاهش فشار خون
  • درمان دردهای جسمانی
  • دارای خواص ضد باکتری و از بین بردن باکتری های بدن
  • ضد عفونی کردن بردن و نابودی میکروب ها

خواص سنگ ها را بدانید

درباره خواص سنگ ها چه می دانید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، پس در ادامه متن با ما همراه باشید تا با برخی از سنگ ها و خواص آنها آشنا شوید:

  • خواص سنگ عقیق سرخ: افزایش انگیزه، تقویت حافظه و افزایش اشتیاق
  • خواص سنگ یاقوت: مثبت اندیشی، آرامش روانی و افزایش نجابت فردی
  • خواص زمرد کبود: ملایمت رفتاری، افزایش حس اعتماد و متانت
  • خواص سنگ عقیق سلیمانی: افزایش شجاعت فردی، افزایش حس قدرت و زور جسمی
  • خواص فیروزه نیشابور: تسکین درد و ضعف معده،درمان طحال و درمان سنگ کلیه
  • خواص عقیق سیاه: تسکین آشفتگی های روانی و ایجاد آرامش عمیق، افزایش شجاعت فردی و افزایش حس اعتماد به نفس
ارزان ترین قیمت نقره
ارزان ترین قیمت نقره

فروشگاه سنسی، عرضه کننده انواع محصولات نقره و استیل

اگر به دنبال هر یک از محصولات نقره و استیل از قبیل  دستبند نقره زنانه، انگشتر نقره زنانه و انگشتر نقره مردانه، ساعت نقره، دستبند استیل مردانه و سایر محصولات هستید، می توانید با مراجعه به فروشگاه سنسی، نیاز خود را به بهترین شکل برطرف نموده و از مدرن ترین و جدیدترین محصولات درخواستی برخوردار شوید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا