اجتماعی

هشدار هواشناسی درباره وزش باد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: فردا فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و غربی کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس تشدید می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، فریبا گودرزی گفت: امشب در بخش‌هایی از ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت را داریم که در مناطق مستعد با تگرگ همراه خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی فردا دوشنبه بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها در نیمه غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی زاگرس را در بر می‌گیرد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش برای فردا در حد هشدار نارنجی است و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اتفاعات جنوبی اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و قسمت‌های شرقی کهگیلویه و بویر احمد بارش‌ها شدید‌تر بوده و احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

امروز سازمان هواشناسی سه هشدار زرد، نارنجی و دریایی برای ورود سامانه بارشی و افزایش ارتفاع موج تا روز چهارشنبه صادر کرده است.(باشگاه خبرنگاران جوان)

هشدار هواشناسی درباره وزش باد به کشاورزان و باغداران


پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد نسبتا شدید در استان اردبیل به کشاورزان توصیه می شود که هنگام سم پاشی مزارع احتیاط کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی کشاورزی، گندمکاران استان ایلام باید دور آبیاری را در ساعات خنک روز تا زرد شدن خوشه ها تنظیم کنند.

رفیعی می گوید: با توجه به کمبود بارش و افزایش نیاز آبی درختان، باغداران استان چهارمحال و بختیاری اقدام به آبیاری باغات کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، میزان بارش نسبت به دوره نرمال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بنابر اعلام‌نقشه های هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال زنجان، شمال قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، خراسان رضوی و جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و استان های واقع در زاگرس مرکزی در برخی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی نواحی مرکزی و برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.(باشگاه خبرنگاران جوان)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا